• Tesen83

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej! 

Hoppar in här då jag tycker att jag platsar. Försöker få till nr 2 men det vill sig inte. Har försökt sen sep-12. Har pco så ligger i start groparna. Har fått gonal-f, pergotime och otrviell utskrivet. Just nu väntar jag bara på att tablett behandlingen med primut-nor ska ta slut. 

Var på samtal med en sköterska idag för sprutvisning och planering av upplägget. Förvånas över hur mycket man ska komma ihåg. 

Hoppas att det går bra för er alla. 

• Tesen83

Hej Tjockisbullen2012, 

Min som är 2 år, en väldigt sen dec-11. Skönt att hör att det är fler som försökt lika länge. Har du mått bra med alla hormonerna i kroppen?

Det är min största rädsla att bli en hormonstint tanta ;)  Blev helt tokig och tråkig sist jag tog hormonpreparat. Har dock aldrig tagit så mycket som det är tänkt nu.

Håller tummar och tår för att det går bra för dig på VUL.

• Tesen83

Mitt protokoll ser ut så här: 

1*2 tab dagligen i 10 dagar med primolut-nor. Invänta blödning som bör komma 3 dagar efter avslutad kur. 

Dag tre i blödningen 1 tab 50 g Pergotime

Dag 7 75 Gonal-f på kvällen 
    Dag 8 75 Gonal-f på kvällen

Dag 10-12 VUL för att bedöma äggblåseutveckling 

Efter det, om det ser bra ut 250 Ovitrelle 

Tråkigt att hormonerna gör att man går upp i vikt när man kämpar att gå ner i vikt. Kanske är en känslig fråga men frågar man inte får man inget veta. Har du gått upp mycket i vikt under en kort tid? 

Sist jag hormonbehandlades för en annan sak gick jag upp 7 kg på en månad =/ det tog nästan ett halv år att bli av med allt igen. Får väl vara beredd på att att det kan hända igen. Inte kul men vad gör man inte för att bli gravid =) 

• Tesen83

Så nu har jag gjort en kur med primelut-nor och en tab. pergotime. På fredag är det dags för första sprutan med Gonal-F. Är fundersam över hur detta ska gå. Humöret har absolut inte varit på topp. 
    Tycker synd om folk i min omgivning som blivit utskällda för ingenting alls. 

Jajaj! får väl hoppas att allt lugnat ner sig till nästa måndag då det är dags för VUL. Hoppas att något ägg är på gång då. 

Är det någon av er som vet den generella statistiken på tvillingfödslar i samband med hormonbehandling? 
    Jag är nyfiken av naturen och inser att det nog är någon av oss här som kommer att få tvillingar, med tanke på den ökade risken =) 

• Tesen83

Hej igen! 

Känner som er andra. Det känns orättvist att inte få bestämma själv. Sänder en gruppkram till alla som känner att de behöver en kram. 

Själv har jag precis haft en kur med pergotime och gonal-f. Var på VUL i måndags. Hade två ägg på 6,7 mm. Det var inte väntat sa gynekologen och ordinerade mer gonal-f. Ska tillbaka idag för att se om äggen växt till sig mer. Men som jag förstod det så var gynekologen tveksam. 

Hoppas på det bästa men samtidigt känner jag mig kluven inför idag. 

Är det fler som drabbats av långsamväxande ägg? Gick det bra / dåligt? 

• Tesen83

Vad kul att ni är så många som går på samma klinik och samma läkare. Vad är oddsen för det. Hoppas att ni träffar på varandra någon gång i väntrummet ;) 

Här väntas det på att 10 dagar efter ovitrelle ska vara över så jag kan testa och få ett riktigt svar. Testade igår (dag 6) bara för att se om det hände något på stickan vet att man inte ska göra så men är nyfiken av naturen. De senaste två åren har jag testa blankt varje gång så det var kul att se ett mycket svagt plus på stickan.

Hoppas att det visar det på lördag fast starkare då. Är rätt skeptisk till att det hänt något men man kan ju alltid ha ett litet hopp brinnande. Annars väntar jag också till augusti inte för att min klinik stänger under sommaren men är mitt uppe i en flytt just nu. 

• Tesen83

Då har jag testat idag. 12 dagar efter ovitrelle. Ett svagt +. Funderar på om det går att lita på. Har ni varit med om det? Känner mig förvisso gravid men har svårt att lita på resultatet ännu.

• Tesen83

Hum... det här är bra konstigt igår possessivt gravtest idag helblankt och blödningar. Blir tokig på min kropp. Jag hoppas att det bara är nidblödningar men varför skulle då testet nu på morgonen vara blankt.

Känner mig kluven....

• Tesen83

Hej på er alla igen. 

Nu är det augusti och jag antar att jag inte är ensam med att sätta igång en ny runda med behandlingar. 

Tänkte bara ge er alla en jättekram och heja på rop. Hoppas att det går vägen denna gång. 

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?