• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Skönt att ha en plan att se fram emot! Blir det första gången du tar sprutor?

Det är ingen fara, bara att fråga på! Jag har lyckats hålla mig stabil med vikten under sprutandet och det har handlar om något kilo bara eftersom jag håller koll på vikten men när man försöker gå ner i vikt så gör dessa enstaka kilo skillnad. Skulle jag inte vara mitt inne i min viktresa så skulle jag säkert inte vara lika medveten om biverkningarna.

Var på nytt vul idag, hade en äggblåsa på 11 och en på 14. Hoppas på att båda ska växa till sig, det vore skönt att få möjlighet på två ägg denna gång. Ska tillbaka på måndag.

• JenMark

Igår körde jag igång med omgång 2 med sprutorna, 37.5ie denna gång.. Ska på vul på onsdag, hoppas det ser fint ut då! För sen Äre ju semestertider å stängt på kliniken.. :-\

Håller tummarna för er alla!

• attlangta01

Hej!

Kul med fler hit (även om det inte är kul egentligen, om vi tänker på varför vi är här)

Jag började spruta i måndags. Var på VUL i fredags. Då hade det inte hänt mycket. Men det förvånade mig inte speciellt mycket, då jag bara sprutat i 4 dagar då. MEN, idag har jag börjat blöda lite och har mensvärk!!! Någon som varit med om detta tidigare? Jag blir så ledsen och arg när min kropp verkligen inte vill samarbeta! Jag förstår att det troligen inte ens kommer bli ägglossning denna omgång :'( Ska på nytt VUL på tisdag

• LängtansBlåaBlomma

För mig hände det i januari. Min blåsa jag hade tillbakabildades men jag blödde bara kort sen kom kroppen igen och gjorde en ny blåsa. Tyvärr ingen graviditet men väl en ägglossning.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Tjockisbullen2012

Attlangta: jag hade mellanblödningar när jag körde första omgången då min kropp har en tendens att reagera på hormoner. Samma när jag tog pergotime. Men nu har jag sluppit det de senaste gångerna. Men jag har fått ägglossning varje gång trots detta så de bör inte vara någon fara! Hoppas nästa vul går bra!

Själv var jag på vul igår, hade ett ägg som började bli redo på 16,7 mm och ett som hon inte trodde på som var 14 mm. Sprutade en sista gång igår och så idag blir det ovitrelle och ägglossning på torsdag. Hoppas verkligen på tredje gången gillt. Vore bra start på sommaren. :)

• JenMark

Happ..... Var till dr idag, mina ägg hade inte vuxit speciellt mkt :/ Så vi ökar dosen till 75 och ska tillbaka på vul på måndag.

Segt! Speciellt då vi har ca 26mil t.o.r.... Barnet inte bara dyrt efter det är fött utan innan det blir till oxå Men allt är så klart värt det!

• attlangta01

LängtansBlåaBlomma och Tjockisbullen2012, tack för era svar! Jag blödde lite hela helgen som var. På VUL i tisdags hade det fortfarande inte hänt något. Fick höja dosen och ska tillbaka imorgon. Håller verkligen tummarna för att den här omgången blir ett riktigt försök, vill inte avbryta

Hoppas det går bra för dig nu Tjockisbullen!

JenMark, oj ni har en bit. Jag pustar ibland för mina 8mil Tor. Hoppas det har hänt något på måndag!

• Vattenliljan

Gjorde en ny tråd om detta för jag såg inte den här, men nu kan jag ju ta bort min!

Jag heter Alexandra, är 26 år, och går på Sophiahemmet i Stockholm. Har kört Puregon i ett par veckor nu och fick besked idag att jag får ta Ovitrelle på söndag. Nu kör vi! :)

Bakgrund: Slutade med preventivmedel 2010, fick börja med Pergotime redan efter några månader då jag bara har mens 1-2 ggr/år. Fick aldrig nån ägglossning. Gick vidare till hormonbehandlingar (på Sophiahemmet) jan-maj 2012, utan resultat. Fick sedan tid till IVF augusti 2012 och lyckades på första försöket, har nu en son på ca 13 månader. I augusti 2013 började vi försöka igen, med hormonbehandling, men det ville sig inte. Har nu under våren gjort två IVF-försök (med frysta ägg) som slutade i ett missfall och ett minus. Då vi inte har råd med fler IVF:er kör vi nu på "vanliga" hormonbehandlingar igen och hoppas på att det förr eller senare ska ge oss ett syskon till lilleman!

Finns det nån BIM-lista i tråden? Intressant att se vilka som är i samma sits och att kunna följa varandra. :)

• Tjockisbullen2012

Vattenlinjan: välkommen hit! Du har nog lyckats hamna rätt. Här finns det fler som också kämpar för ett syskon till sina små.

Jag går också på sophia hemmet och tog ägglossningssprutan i tisdag. Hade troligtvis ägglossning igår, kändes som så i alla fall. Någon bim lista har vi inte riktigt då vi är många som ligger väldigt olika till. :)

Hur stort ägg hade du på senaste vul? :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?