Gjorde en ny tråd om detta för jag såg inte den här, men nu kan jag ju ta bort min!
Jag heter Alexandra, är 26 år, och går på Sophiahemmet i Stockholm. Har kört Puregon i ett par veckor nu och fick besked idag att jag får ta Ovitrelle på söndag. Nu kör vi! :)
Bakgrund: Slutade med preventivmedel 2010, fick börja med Pergotime redan efter några månader då jag bara har mens 1-2 ggr/år. Fick aldrig nån ägglossning. Gick vidare till hormonbehandlingar (på Sophiahemmet) jan-maj 2012, utan resultat. Fick sedan tid till IVF augusti 2012 och lyckades på första försöket, har nu en son på ca 13 månader. I augusti 2013 började vi försöka igen, med hormonbehandling, men det ville sig inte. Har nu under våren gjort två IVF-försök (med frysta ägg) som slutade i ett missfall och ett minus. Då vi inte har råd med fler IVF:er kör vi nu på "vanliga" hormonbehandlingar igen och hoppas på att det förr eller senare ska ge oss ett syskon till lilleman!
Finns det nån BIM-lista i tråden? Intressant att se vilka som är i samma sits och att kunna följa varandra. :)