• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Är det då i bröstvårtorna du är öm eller i hela brösten? Samtidigt som jag verkligen hoppas så har jag känslan "varför skulle de gå nu helt plötsligt, när det inte gjorde de på 1,5 år". Usch idag känner jag mig bitter.

• snövit

jag brukar alltid få ont i bröstvårtorna när jag har äl men denna gång fick jag inte det alls?!
    undra om jag inte fick äl alls denna gång? låter blodprovet eller gravtestet avgöra de.. 11 dagar sedan jag tog ovitrelle nu, fick mensvärk till och från sex dagar efter att jag tog ovitrellesprutan och nu har även de försvunnit så jag misstänker att det va någon slags biverkning av sprutan?! verkar även som att denna gång blir negativ  :(

• snövit

... funderar på att tjuvtesta imorgon, tolv dagar efter sprutan och ca tio dagar efter äl Glad .. så himla svårt att hålla sig nu, en dag känns som en hel vecka ju!!!

• snövit

atlangta01 : tog ett gravtest i tosdags (11 dagar fter ovitrelle) som va negativt, alltså är sputan ute ur kroppen!!
    har inga känningar alls, idag fick jag lite ljusrosa flytningar med liiite blod i när jag torkade mig men ska ju inte bim förän på lördag!?

hade rosa flytningar innan jag plussade med min som men då hade jag molvärk till och från och nu känner jag ingenting, hade molvärk för en vcka sedan som är borta nu.. så tror ej det blir något denna gång tyvär :(
    hur går det för dig? :) (håller tummarna)

tror att jag ska testa imorgon igen ;)

• Tjockisbullen2012

Tog också ett gravtest på dag 10 efter äl och dag 12 efter ovitrelle som var negativt. Har bim på fredag och känner inget speciellt förutom molande värk, vilket jag alltid gör så jag tror inte att det blev något denna månad. Har ställt in mig på de så har jag några dagar på mig att bearbeta misslyckandet.

• snövit

tjockisbullen2012 : nej, va tråkigt. håller ändå tummarna ännu för oss :)

• attlangta01

Så som jag har förstått det så tar det ägget mellan 7-10 dagar att fästa från att det har släppt. Och det är ju först efter att det fäst som det kan börjas producera HCG, som ger utslag på stickan.

Så jag tror att ni har testat för tidigt och fortsätter hålla tummarna! : )

Jag är bara en vecka efter ovitrelle sprutan. Tiden går sjukt långsamt och jag börjar tappa hoppet. Jag är alltid väldigt positiv och förhoppningsfull fram till ägglossningen. Tror det beror på att jag kan påverka situationen då. (Spruta och ha sex) Men sen är det bara upp till naturen och efter att ha varit I detta träsket så länge nu så har man lärt sig vilket otroligt mirakel det är att ett barn blir till. Allt måste klaffa och det gör det under så kort tid. En läkare sa en gång till mig att det egentligen är mer konstigt att man faktiskt blir gravid än att man inte kan bli gravid. Just pga det.

Så för mig känns det just nu hopplöst och jag börjar tycka det är väldigt jobbigt. Jag är världens lyckligaste över min son. Men jag skulle så gärna vilja ge honom ett syskon....: /

• Tjockisbullen2012

Attlangta01: jag förstår verkligen hur du menar. Jag brukar vara väldigt hoppfull vid ägglossning och veckan efter och sen börjar tvivlet komma. Precis som du så jätteglad och lycklig över min dotter och hon är verkligen världens godaste och det är just därför jag längtar så otroligt mycket efter en till. Jag märker också att det är något hon saknar. Hennes bästa kompisar är våra 3 katter som hon bara älskar att leka, krama och prata med. Hon har även nyligen börjat kalla sin docka för bebis som hon ger massa kärlek till. Vilket också gör att jag längtar ännu mer, kunna ge henne den möjlighet som syskon innebär. Mina systrar betyder allt för mig och jag vet inte hur jag skulle ha klarat mig genom livets utmaningar utan dom.

Just nu är jag bara så trött på att göra barn, vi har hållit på i fyra år med ett uppehåll på 8 månader (då dottern låg i magen). När jag äntligen var gravid så sa jag att jag aldrig ville behöva planera barn igen utan bara låta de bli, men nu sitter vi här igen och har försökt göra barn i snart 2 år igen. De tär på relationen och sexlivet. Min dröm är att få ha en stor familj med 4-5 ungar, men ska det ta 2 år eller mer mellan varje så kommer jag att få inse att den drömmen inte är rimlig längre.

Förlåt om jag låter lite dyster, känns bara så hopplöst ibland.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?