• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • snövit

attlangta01 : inte tappa hoppet, kanske är din tur nu :) Jag håller verkligen tummarna!!!
    jag går i luleå på en mindre klinik :) ja, konstigt att det är så olika med sprutstart osv..

tjockisbullen2012 : hon sa att det inte skulle vara något problem med att ägget va lite större? läste då att det va nån annan som fick ett större ägg på 26mm och blev gravid med ovitrelle.. läste också att ägget lossar naturligt när det är mellan 23 och 26mm?! fast hade jag varit på vul tidigare så hade ju ägget aldrig blivit så stor?!
    sen verkar jag vara en sån som bildar många ägg på låg puregondos så jag borde ju också starta på mensdag 4-5 ist!?! jaja, hoppas jag får tid på måndag då är det mensdag 5 och måste ju isf börja med sprutan då..
    isf följs vi åt igen, bättre lycka nästa gång :)

Hoppas jag ..  

• JenMark

Hej! Här är en till som försöker få till en 2a

Fick barn -09 efter 4e omgången med purgonbehandling. Plussade redan på dag 10 då!

Så nu kör vi igen, samma dos som sist 100IE, började spruta igår på mensdag 2. Var och gjorde vul innan och ska dit igen nästa vecka den 15/5 för att kolla stl

Spännande tider!

Lycka till allihopa med sprutandet

• snövit

hur går det för er?
    attlangta01 : fått något plus ännu? :)

själv så va jag på återkoll och hade ej haft ägglossning utan äggblåsan som va 26mm sist hade vuxit sig till en cysta och nu måste jag äta ppiller i 6-8 veckor för att den ska tillbakabildas för att kunna fortsätta på puregonbehandling! :(

.. tur att jag bokade tid för en koll innan (tack tjockisbulen2012)  :)

vi har bokat en utomlandsresa för att tänka på lite annat! :)

lycka till alla!!

• Tjockisbullen2012

Hur går det för alla? Själv var jag just på koll och allt så bra ut så nu börjar jag spruta ikväll med 37e. Känner mig hoppfull och hoppas på tredje gången gillt. :)

• Tjockisbullen2012

Såg nu att du hade skrivit ett inlägg precis innan mig. Trist att det blev en cysta! Jag hade två cystor efter varandra så vet hur frustrerande det är. Men jag slapp ppiller för dessa försvann av sig själva.

Men Skönt att du kan hitta något annat att också längta till! Själv försöker jag lägga massa fokus på att gå ner i vikt så jag kan släppa barna görandet lite. :)

• attlangta01

Hej!

JenMark; kul att du hittade hit, även om det inte är kul att du är i denna situation : ( Men det är "roligare" att följas åt iallafall än att vara helt själv. Lycka till med sprutandet och håll oss gärna uppdaterade : )

Snövit, trist med cystan och ppiller nu. Men skönt med en ulandssemester : ) Kanske att den kan få det att gå lite snabbare.

Jag har inte fått ngt pluss, eller har inte testat ännu. Har tagit så många test i mina dagar så har bestämt mig för att aldrig ta förens dagen efter BIM, om inte mensen kommit. Nu har det aldrig hänt ännu...
    Idag har jag BIM, (bör vara idag, om jag har otur kan det vara imorgon....men mest troligt idag) Ingen mens ännu, men tyvärr, när hoppet tittade fram för några sekunder så satte det typiska mensvärken igång som ett litet hånskratt.

Hoppas gör man ju alltid, men samtidigt har jag inga som helst symtom, så chansera är väl inte så där jätte stora....: (

Hur går det för dig "Tjockisbullen"?

• Tjockisbullen2012

Attlangta: ännu finns det hopp! Håller alla tummar och tår för att du ska lyckas. :) vilken dag efter ovitrelle är du på? Jag började få rosa flytningar på dag 15.

Jag är på sprutdag 3 idag och ska tillbaka på måndag. Tror dock inte att så mycket kommer ha hänt tills dess. Jag har aldrig haft ägglossning tidigare än dag 16 i cykeln. :)

• JenMark

Nyss varit hos Dr. Mina ägg hade vuxit lite väl mkt på kort tid, så risken för tvilling o trillingar va stora så nu avbryter vi sprutandet och idag börjar jag med Provera och inväntar mensen. Sen är det 37.5Ei som gäller.

Känns lite surt, men samtidigt verkar de hänt nåt med kroppen sen sist..

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?