• JenMark

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej! Här är en till som försöker få till en 2a

Fick barn -09 efter 4e omgången med purgonbehandling. Plussade redan på dag 10 då!

Så nu kör vi igen, samma dos som sist 100IE, började spruta igår på mensdag 2. Var och gjorde vul innan och ska dit igen nästa vecka den 15/5 för att kolla stl

Spännande tider!

Lycka till allihopa med sprutandet

• JenMark

Nyss varit hos Dr. Mina ägg hade vuxit lite väl mkt på kort tid, så risken för tvilling o trillingar va stora så nu avbryter vi sprutandet och idag börjar jag med Provera och inväntar mensen. Sen är det 37.5Ei som gäller.

Känns lite surt, men samtidigt verkar de hänt nåt med kroppen sen sist..

• JenMark

Idag kom mensen?! Hann inte ens börja med provera (väntat på recept sen i Tors då jag va hos dr och fick avbryta puregon behandl.)

Så idag ska jag ringa dom igen, så kör vi väl igång med omgång 2 då.

Tack alla som skrivit, hoppas turen är med oss alla denna gång!

Hur går det för er?

• JenMark

Igår körde jag igång med omgång 2 med sprutorna, 37.5ie denna gång.. Ska på vul på onsdag, hoppas det ser fint ut då! För sen Äre ju semestertider å stängt på kliniken.. :-\

Håller tummarna för er alla!

• JenMark

Happ..... Var till dr idag, mina ägg hade inte vuxit speciellt mkt :/ Så vi ökar dosen till 75 och ska tillbaka på vul på måndag.

Segt! Speciellt då vi har ca 26mil t.o.r.... Barnet inte bara dyrt efter det är fött utan innan det blir till oxå Men allt är så klart värt det!

• JenMark

Hej på er!
    Hur går det?? :)

Själv var jag hos doktorn idag och hade, vad han kunde bedöma, en äggblåsa som verkar vara på G att växa till sig! :) Den var nu på ca 12mm. Så jag skulle fortsätta med samma dos och på tors ska vi göra ett nytt VUL och då får vi se om det blir ovitrellen snart! :D HOPPAS på det nu då....

• JenMark

attlangta01: Åh, men vad spännande!!! Håller tummarna stenhårt att turen är med er denna gång! (det tog sig för mig den 4'e gången när vår son blev till iaf)

• JenMark

En undring... 
    jag ska till doktorn imorrn för vul, men sen igår har jag haft tjocka flytningar och börjar ana lite molande värk - kan det vara ÄL på gång???Har inga äl-test hemma heller så kan inte kolla.
    Nu får jag lite panik å känner att vi måste mysa typ NU men sambon jobbar till natten... gaah. Vill ju inte missa nåt! Men ägget som var störst i måndags var ju bara ca 12mm, så de kan ju inte va moget att släppa redan nu?? Eller?? Dom växer ca 2mm/dag sa min läkare..
    Återstår att se i morrn på vul antar jag.

Kan nämna att ena min äggstock är lite besvärlig att se på vul, så KAN de kanske ha funnits nåt äägg som var större där tro? fast då  måste de har vuxit jäkligt fort haha...
    Dessa funderingar...... :-S

• JenMark

tjockisbullen2012: ÅÅh, skönt att läsa ditt svar! Hoppas du har rätt :) Och hoppas jag får ta ovitrellen i helgen :D

• JenMark

Idag är jag bitter... :'(
    Var till läkaren idag, och mina ägg hade inte vuxit nånting, mer eller mindre, sedan måndags!!! :( Kunde bli så här ibland, som ett avbrott.. VARFÖR?! Suck.
    Så nu måste jag vänta till mitten av AUGUSTI till nästa omgång.
    Blir så ledsen över min kropp, varför kan den inte fungera normalt för

Dr sa att kroppen KUNDE ägglossa på egen hand efter avbruten behandling, så får väl gå å hoppas på det att äggen växer ändå trots utan purgon... 
    Deprimerande.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?