• snövit

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

..hur går det för er? (har PCO) jag gjorde ett IVF i maj 2012 som blev ett plus och fick en pojke 13/2-2013..
    nu har jag börjat med provera som ska ge mig en blödning sen börjar jag på en puregon behandling mensdag 3 med 50 IE (..för att sedan göra "jobbet själv") .. i hopp om ett syskon till våran prins :)

• snövit

trina : spännande, uppdatera gärna hur det går! :)
    skulle tippa att jag börjar med sprutor om ca:10 dagar.. hoppas dosen blir rätt så man slipper bli överstimulerad .. lycka till!! :)

• snövit

Hej allihopa!! hur går det för er? själv va jag på vul i går (fredag 28/3) efter ha gått på sprutor i nästan tre veckor och där upptävkte min gynläkare att jag fått tre äggblåsor, 2st på 16mm och en på 17mm.. så avbruten behandling ochsexförbud!! .. fast hon sa att jag kommer mest troligt att ha äl på sönd/månd och att vi avgör själv om vi ska "försöka" eller ej, att hon inte blir arg om jag skulle bli gravid, fast risken för tvillingar/trillingar ökar ju givetvis.. vi bestömde oss för att försöka och se vad som händer.. dock har jag påbörjat en proverakur igår som jag ska äta i 10dagar, hon sa att det inte skulle vara någon far om jag skulle bli gravid iallafall?! känner mig lite kluven, vad hade ni gjort i min situation?

• snövit

trina : spännande, färre ägg ger ju orftast bättre kvalité!!
    håller tummarna för er..

har läst om en del som ändå kört på trots fler ägg och bara blivit gravid med en, (eftersom att alla äggblåsor inte har ägg) men är nog inte värt att chansa.. känns bara så bittert att gå på provera sen sprutor i flera veckor för att bli överstimulerad med ETT ägg för mycket och avbryta hela kuren..

• snövit

attlanta01 : åh, håller tummar och tår. så himla spännande:)
    vi kommer också att försöka fast jag hade 3 ägg :)

..däremot fick jag lite ångest över att jag påbörjade proverakuren inför nästa sprutbehandling eftersom att vi inte tänkte köra denna gång utan påbörja en ny sprutbehandling..
    min gyn menade på att även om jag blir gravid denna gång så skulle proveran jag ätit inte vara skadligt för barnet?!  googlade på de också men alla skriver så olika.. vill som inte låta denna gång (trots tre ägg) gå till "spillo" heller!!

trina : jo, förstod de, gick på 125e i 8 dagar när vi gjorde ivf och äggen fullkomligt sprutade, 22 äggblåsor blev det men dom fick bara ut 10ägg vid äp..
    4 befrukade men bara två som överlevde så ett till mig och ett till frysen! :) ..

• snövit

attlangta : ja, häftig och spännandet! :)

jag går i luleå hos en gynläkare som jag litar väldigt mycket på, riktigt bra faktiskt.. men även om jag litar på henne så känns det som att vissa saker kan inte rå på eller styra.. Provera är ett gulkroppshormon som man ska äta i tio dagar för att få en blödning så att jag kan börja med puregon sen.. fast jag äter dom nu och har ju äl måndag så då kanske jag slutat äta dom när ägget blir befruktat?! :)
    gick tidigare på dubbel pergokur och fick bra äl medn fick så konstiga biverkningar av dom så blev skickad till umeå på ivf som lyckades på första försöket :)

Lycka till!! :)

• snövit
    attlangta01 : hur går det för dig? plussat? :) själv kom mensen och jag har nu börjat om med puregon, ska på vul på torsdag!!

LängtansBlåaBlomma : spännande, då är det bara ca en vecka kvar tills du kan ta gravtest, spännande!! :)

• snövit

trina : fy, vad tråkigt!! :( håller tummarna för er i augusti!!!
    är verkligen jobbigt denna ivfkarusell och alla hormonbehandlingar, åt pergotime flera månader innan jag gjorde ivf, alla dessa hormoner/längtan/humörsvängningar och mycket mer är så värt det i slutändan!! :)

attlangta01 : då följs vi åt igen, kanske att vi fixar det denna gång, försökt sen oktober med syskonförsök så jag vet :) ...

längtansblåablomma : lycka till!! :)

• snövit

Idag tog jag Ovitrelle sprutan!! :)

Va hos gyn idag och gjorde vul efter nio dagar med 50e Puregon så hade jag en äggblåsa på 26mm och en slemhinna på 5,7mm.. hoppas nu det tar sig!!

Sist gjorde jag 2 vul/vecka när jag hade 50-75e, gick på de i 14 dagar och fick 3 äggblåsor (16 och 17mm) ...och nu gick jag bara på 50e i nio dagar och fick en sån stor äggblåsa som 26mm, hoppas bara att den inte är för stor, hon sa att det va gränsfall!!

nåväl, hoppas det går bra för er andra!! :)

• snövit

längtansblåablomma : åh, grattis. hoppas verkligen det är ett plus!!

min gyn sa till mig att ovitrelle sprutan kan hålla i sig upp till 14 dagar så därför är min testdag ca 18 dagar efter jag sprutat, fast jag har läst att den ska gå ur kroppen efter en vecka så du är säkert gravid!! :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?