• snövit

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

längtansblåablomma : ett solklart plus, tror inte ovitrelle sitter i mer än en vecka.. däremot sa min gyn att det är bättre att vänta 14 dagar med att testa för att man kan bli gravid och sen blöda ut de som en vanlig mens och hade därför inte vetat om graviditeten, men nu hoppas vi att det går bra hela vägen för er! :) 

jag hade riktig mensvärk/hugg och molande smärta de tre första månaderna så det ser jag som positivt, hade även lite rosa flytningar när jag väntade våran son och dom sa att slemhinnorna förändras så de va helt normalt!! va kul för er, grattis än en gång!!!! :)

• snövit

längtansblåablomma : grattis än en gång, visst är det overkligt?! :) hur tjock va din slemhinna nu innan du tog ovitrelle? och under hur lång tid har ni försökt med sprutor?

• snövit

attlangta01 : ja, visst gjorde de! :)
    gick på puregon i 9 dagar utan kontroll och på första vul såg hon en stor blåsa..
    vi hade samlag samma kväll som jag tog ovitrelle (torsdagen) och sen lördag och söndag.. dock denna gång kände jag ingen press/prestation och känner att blir de så blir de, har kämpat så och nu snart ger vi upp, tar ju sån energi.. fast kommer ju givetvis att bli lika ledsen när tant röd kommer på besöki!!

fick molvärk 6 dagar efter ovitrelle som håller i sig ännu, som mensvärk till och från så säkert av ovitrellesprutan?! hade samma symtom när vi gjorde ivf på ruvardagarna!! hoppas nu!! :)

lycka till!! :)

• snövit

jag brukar alltid få ont i bröstvårtorna när jag har äl men denna gång fick jag inte det alls?!
    undra om jag inte fick äl alls denna gång? låter blodprovet eller gravtestet avgöra de.. 11 dagar sedan jag tog ovitrelle nu, fick mensvärk till och från sex dagar efter att jag tog ovitrellesprutan och nu har även de försvunnit så jag misstänker att det va någon slags biverkning av sprutan?! verkar även som att denna gång blir negativ  :(

• snövit

... funderar på att tjuvtesta imorgon, tolv dagar efter sprutan och ca tio dagar efter äl Glad .. så himla svårt att hålla sig nu, en dag känns som en hel vecka ju!!!

• snövit

atlangta01 : tog ett gravtest i tosdags (11 dagar fter ovitrelle) som va negativt, alltså är sputan ute ur kroppen!!
    har inga känningar alls, idag fick jag lite ljusrosa flytningar med liiite blod i när jag torkade mig men ska ju inte bim förän på lördag!?

hade rosa flytningar innan jag plussade med min som men då hade jag molvärk till och från och nu känner jag ingenting, hade molvärk för en vcka sedan som är borta nu.. så tror ej det blir något denna gång tyvär :(
    hur går det för dig? :) (håller tummarna)

tror att jag ska testa imorgon igen ;)

• snövit

tjockisbullen2012 : nej, va tråkigt. håller ändå tummarna ännu för oss :)

• snövit

attlangta01 : tack!! :) vill inte sluta hoppas men lika skeptisk som du vid äl... känner som du och tjockisbullen, det tär verkligen.. jag trodde att jag skulle vara nöjd och att det dessutom skulle vara lättare att bli gravid igen efter vår ivf som gav våran son men nu sitter vi i samma karusell igen efter ett år!! nu har jag fått mer brun/röda flytningar och stickningar blandat med molvärk så säkert kommer mensen tidigare än jag räknat ut. brukar alltid få mens 14 dagar efter äl när jag åt pergotime eller tog puregon, men nu verkar den komma tidigare, bim på lördag!! håller tummarna för er!! :)

• snövit

.. och idag kom mensen :( så nu får vi börja om med sprutor igen!!

• snövit

. jag börjar om med sprutor på lördag igen, denna karusell .. hoppas den slutar bra :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?