Inlägg från: melissa8601 |Visa alla inlägg
  • melissa8601

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej!

Kul att hitta en sådan tråd :) Hoppar in här. Vi kör på Menopur och ovetrelle, sedan försöka själva.
    Jag har ingen egen ÄL eller mens, annars inget "fel" på oss Vi går på Sopihahemmet i Sthlm,

Försök 1: Dec 2013
    Sprutade 75 IE 6 dagar, sänkte till 37 IE, 5 dagar.
    1 ägg på 16mm. Ovetrelle. Fick ingen mens och negativt på stickan.

Försök 2: Jan 2014
    Sprutade 37 IE 6 dagar, inget alls hade hänt. Höjde till 75 i 11 dagar.
    2 ägg på 20mm.  Ovetrelle. Fick mens 8 dagar efter ÄL (wtf?!)

.Försök 3: Feb 2014
    Sprutade 75 IE 11 dagar,
    3 ägg på 14mm, 17 och 18 mm. Fick liggförbud. Tog ändå Ovetrelle.
    Fick mens 7 dagar efter ÄL (wtf igen?!) Hinner ägget ens fästa då????

Vi har bokat ny tid 31 mars, jag vet att det är lite fjantigt men vi vill inte att vårt barn ska riskera att födas på julafton...

• melissa8601

Hej!
    Hoppas gärna in här.
    Fyller 28 i år och är barnlös..
    Går också på Sophiahemmet. Sprutar med menopur. Typ 8 försöket nu.
    Har ingen egen äl, tror det beror på tidigare undervikt.
    Lördags hade jag en blåsa på 15-16mm. Älspruta för mig imorgon.

Jag är så sjuk trött på att schemaligga!
    Har ni berättat för vänner att ni försöker?

• melissa8601

Tjockisbullen och vattenliljan; Tack :)
    Ja det är kul när man i alla fall får ta ägglossningsspruta.
    Nedan har jag gjort, försök 1-5 var ju helt bortkastade känns det som.

1 (dec 2013): Tror att ägget var omoget. Fick älspruta vid 15mm. Fick inte ens mens, så tunn var slemhinnan
    2 & 3: Två mogna ägg, mens efter 6 dagar.
    4 & 5: 3 mogna blåsor. Sexförbud. Jag har fått progeseteron utskrivet. Cinone.
    6: Ett moget ägg, det fäste men stannande inte kvar, var gravid 2 dagar iaf :)
    7: Sommaren, körde själv...
    8: Nu, Älspruta idag

Hur tar familjen det? Mycket frågor?
    Jag har bara berättat för en vän, skulle inte ens gjort det om hon inte sett sprutor + medicin här hemma. Jag känner mig bara ofungerande och sviken av kroppen.

Vi står i kö till IVF. Läkaren hade glömt att skriva in oss i början, så blev inskriva 1 maj. 5-6 månaders kö. Så.. 1 okt -1 nov. Men då blir det nog huddinge, erfarenheter därifrån?

Tjockisbullen; du är färdigsexad för denna månad va? Jag har alltid ångest för "liggen samma dag som älspruta och dagen efter" Sambo får enorm prestationsångest och det är om jag ska vara ärlig inte något härligt sex.
    Hemskt men sant. Han ställer in jobbresor varje månad för att kunna vara hemma vid äl och eftersom vi aldrig vet när äl kommer vara förens dagarna innan blir det knivigt.

Reser era sambos/män/killar mycket? Hur löser ni allt?

• melissa8601

Hej Attlängta01 :)!

Vad skönt att det löst sig med resor än så länge, måste kännas skönt.

Jag har tänkt tanken att inte berätta om ägglossningen men;
    En gång i början av hela karusellen var jag ledsen och tyckte att det var jag som skulle ha koll, gå på VUL stup i kvarten, hämta medicin, ha koll på vad som skulle göras osv. Ansåg att det är VI som försöker bli gravida och inte JAG. Det kändes som allt ansvar låg på mig. Sambo höll med och är nu nästan mer insatt än mig. Han försöker hänga med på alla VUL han kan för att det ska vara "lika" och förhör sig om storlekar på äggblåsor tider menopur ska tas osv. Fin gest men leder till att det nästan blir värre med prestationsångesten då han vet hur mycket det är runtomkring.

Gör du också på SH?

• melissa8601

Attlängta01. Åh nej!! Jävla fan!!
    Kan inte annat än att skicka en styrkekram.
    När var BIM? Många försök i bagaget?

Jag har gått hem de 3 gånger mensen kommit på jobbet. Sedan gråter jag i soffan ett par timmar. Känns som standard nu för tiden.

Livet är äckligt orättvist. Jag har förövrigt gått upp ca 10 kg på 6 mån av alla hormoner. Känns som grädden på moset bland VUL, sprutor, schemaligg och gråten i halsen på jobbet.

• melissa8601

Tjockisbullen:
    Ja hösten får gärna börja fint! Sitter här och väntar på en styck sambo så vi kan mysa lite...
    Tänk om. Jag kan bli så ledsen, vid den här tiden skulle jag haft 1 barn och ett på väg enligt "min planering". Fuck planering..

All lycka till oss !!

När ska du testa?

• melissa8601

Attlängta01

Jag kan inte annat än att hålla med. "varför GÅR det inte??!!" är en väldigt frekvent tanke här borta. Det som från början var kul, spännande och hoppfullt är för mig nu bara ångest och en känsla av att det aldrig kommer få bli vår tur.

Just nu är jag tacksam över att ha en sambo som jag älskar och som vill ha barn,
    Annars är det ganska skralt på tacksamhetsfronten.
    Hur tar din sambo det? Är han ledsen utåt?

• melissa8601

Attlängta01:

Min sambo är om omöjligt ännu mer barnkär än vad jag är. Så han tar det väldigt hårt. Spär nästa på min deppighet, att inte kunna "ge" vad han helst av allt vill ha (även jag såklart). Vi pratar mycket om första året för bebisen, hur vi ska dela upp det, hur det kommer kännas, att barnkläder på polarn och pyret är skitdyra etc. Fast just nu känns dessa samtal lika realistiska som "vad skulle du göra om du vann 340 miljoner?"

Tog älsprutan igår 15:00 och vi mös runt 21. Ska mysa runt 21 idag också. Nu är jag bara sjukt nojig, för igår en timme efter sprutan kände jag som älsmärtor.
    Så tänker att med min vanliga tur hann väl ägget lossa och dö innan där hann in en simmare eller två. SUCK.

Så, släpper ägget ca 36 timmar efter eller INOM 36h...? Skulle ju vara jäkla osis om det släppte långt innan vi hann ligga. Sak samma.. ska mysa på ikväll, fortsätta tempa och se när den höjs. Vet du/ni hur långt efter äl ni får förhöjd temp?

• melissa8601

Hej EnBoll (haha najs namn)

Här är det nu väntan som gäller. Mös sista gången igår kväll men ska försöka mysa lite i övermorgon också, för att säkra lite samt att det är gott att ha sex utan prestationskrav. BIM borde vara om 2 veckor. Provade ochså en tablett bisolvon i tisdags och igår, vette fan om jag tror på det men men.

Har också sprutat 37,5, då tog det mig 18-19 dagar att få fram ett ägg. Med 75 IE tar det nästan alltid 11 dagar. Angående om din man är borta 3 dagar, du skulle kanske kunna få ta ägglossningssprutan någon dag senare? På SH rekommenderar dem sex 2 gånger inom 36h efter man tagit ägglossningssprutan.

Jag har ett problem, blev arbetslös för några dagar sedan, kanske har ett jobb på G som innebär mycket ansvar och minst 50 resdagar om året, till Asien. Alltså, jag känner mig så tom och förvirrad. Kan man ta ett sådant jobb när barn är prio ett? Säg att jag , ta i trä, blir gravid denna gång. Då kommer jag börja på jobbet när jag är i vecka 4-5. Svårt att högprestera när man kanske mår som sämst. 

Skulle ni tagit en hög chefspost eller satsat på något "lite enklare" med tanke på barn?? Och om det inte tar sig denna gång..eller nästa, hur länge kan man hålla livet "on hold"? DAMN LIFE

• melissa8601

EnBoll:

Bättre det säkra före det osäkra! Otroligt jobbigt att avbryta för det blivit för många blåsor.
    Vad funderar du på för utbildning? Jag längtar ibland tillbaka till högskolan, hade så roligt!
    Ska fundera på jobbet om jag faktiskt får det,en enorm utmaning i så fall. Väldigt kluven. Vill egentligen bara ha ett ganska lätt jobb nu så jag kan fokusera hjärnan detta. Eller ska en ta en utmaning så hjärnan kan fokusera på annat?

Vart är mina 387 miljoner...?? Lycka kan inte köpas men vad smidigt vissa saker hade blivit. Haha, känner att jag dagdrömmer mig bort här :)

Hur länge har du försökt? Är det ditt första?

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?