Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Tesen83, när ska du dit? *håller en tumme
Tesen83, när ska du dit? *håller en tumme
EnBoll:
Ambulanssjuksyrra kanske :)? Hört att det är riktigt kul.
Gonal-f, det är istället för Menopur va? Vad trist med biverkningar! Jag har inte fått biverkningar av menopur förutom 10kg plus på vågen, säkert mer nu men slängde vågen efter ett tag...
Vi har inga barn, tillhör den skaran som trodde att det bara var att sluta med p-piller (som jag ätit i 13år) och bli på smällen efter 1-3 försök. Visade sig då att jag inte ens hade egen ÄL. Dubbelsuck. Men ändå skulle det väntas med remiss då "mensen kan komma igång efter kanske ett år" Blir ledsen i efterhand hur mycket jag lyssnat på vården och inte stått på mig
Vattenliljan:
Alltid bra och höra andras syn på saken :) Eftersom jag inte diskuterat med någon att vi försöker skaffa barn har jag svårt att ventilera just detta med någon annan än sambo (Som förövrigt röstar på att jag ska ta jobbet, just nu går han här hemma och nynnar "hemma-man eller lyx-man, vad säger man" haha han är för kul)
Hur snart skulle mensen dykt upp efter tabletten? Aldrig tagit någon sådan.
Sex med ont i tån, hm..ni får vara kreativa ;)
EnBoll
Om du menar hur många sprutdagar per cykel har jag fått höra 3 veckor med, har inget hänt då får man avbryta. Men inte helt säker. Om du menar omgångar (cyklar) kan man nog köra på i all oändlighet .. Är ju själv inne på 8onde försöket
Jenmark & EnBoll, Berätta gärna hur det gick på VUL :)
Vad kul med 11 mm :) Låter ju kanon efter 7 dagar.
Hm, Gällande symptom. Jag har alltid molvärk, hugg i äggstockar och ömma bröstvårtor (försvinner 10 dagar efter typ) efter ägglossningssprutan.Bara en gång har ägget fäst för mig. Då såg det ut såhär.
* ÄL+7: kunde helt plötsligt inte äta lax. Det smakade...unket, för mycket fisksmak. älskar lax. Fattade inget
* ÄL+9: Skulle ta en promenad, blev helt kallsvettig. Fick stanna flera gånger på vägen (Är vältränad så fattade inget även här). Blev också illamående, som åksjuk ungefär. Rummet småsnurrade när jag skulle sova. Inte alls som illamående vid t-ex magkatarr. Började vid illamåendet inse att ägget nog fäst. Också enorm halsbränna jag aldrig haft
* Äl+10. Fick nästan hela pappret fullt med vit lotionflytning 2 gånger jag var på toaletten.
ÄL+11. Plussade svagt.
Äl+13: Magsmärta och mens (riktigt tidigt missfall, vet inte ens om man kan kalla det för missfall)
Enda gången jag ens vart nära så detta är vad jag väntar mig, även om jag vet att alla graviditeter är olika.
Har bara fått ett blåmärke, när jag råkade träffa en ven :)
Ovitrelle är något större än engångssprutorna, men enklare att ta.(Går in mycket smidigare i huden tycker jag) Lite obehagligt att hålla den kvar minst 10 sek. Jag blir alltid nojig och håller den kvar minst 20 för att inte missa
Vattenlilja:
Jag har menopur vanligtvis, tog en älspruta i måndags så tror att det var den nya :)
Jag hade nog definitivt ringt kliniken, om inte annat kan de ju göra ett VUL för att se slemhinna och ev. blåsa. Så drygt att vänta
Tjockisbullen:
Med hormoner har min mens alltid kommit 8-12 dagar efter ÄL. Började som en brun flytning och blev tyvärr sen mer. Men aldrig lika riklig som vanlig mens. Första gången det hände på ÄL + 8 trodde jag det var en nidis, snacka om besviken
2 gånger blev det så. Då fick jag progesteron och nu kommer mensen 12 dagar efter äl. (14 dagar efter sprutan)
Hoppas du har en nidis dock!
En Boll:
Har alltid kört på direkt ut kylen!
Idag ÄL+6(eller 7) fick jag en lotionflytning. Annars inga symptom alls :) (Även att ägget kanske inte fäst än) Spännande dagar framöver.