Inlägg från: melissa8601 |Visa alla inlägg
  • melissa8601

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

EnBoll:

Jag brukar få mens 14 dagar efter ovitrelle, men vanligast är väl 14 dagar efter äl. så BIM på måndag 15/9-onsdag 17/9. Tror jag testar på måndag :) Eller om jag får massa symptom kanske jag testar innan. 
    Om detta inte tar sig ska vi testa en gång till, sen borde vi få komma till Huddinge för IVF.

• melissa8601

Jag har kört bisolvon 3 cykler.
    Men inte så länge som de flesta skriver. Jag har tagit en-två tabletter en dag innan äl och på äldagen. Tänker att eftersom de verkar snabbt och har som funktion att lösa upp slem (= lättaer för spermierna att komma fram) så behöver man inte ta dem under hela tiden från mens till äl. rätta mig om jag tänker fel :)
    Jag läste om många som tog 2-3 tabletter om dagen från första mensdag till äl, men förstår inte funktionen

• melissa8601

Åh vad tråkigt med cystan! Hade så precis innan de stängde för sommaren. Skulle precis hinna en gång till men det sket sig ju. Jag verkar alltid ha något klutt kvar så jag måste vänta 3 veckor med sprutstart. Därför vi börjar fundera IVF nu, för denna väntan blir ju så lång...

Jag vill också se in i framtiden :D

EnBoll: Jag tror inte slemhinnan är något hinder :) Jag har förstått det som om att ägget inte fäster är det i nästan alla fall fel på ägget, att det inte utvecklas/delas rätt.

• melissa8601

EnBoll:
    Jag brukar känna av äggstockarna mellan 30-40h efter sprutan. Men, det är inte alla som gör det :) Mest troligen kommer ägget lossna.

Själv har jag BIM Måndag-Tis. Inga symptom alls. Typ lite illamående men kan också bero på enkilos godispåsen framför mig Kräks

• melissa8601

Just det, angående flytningarna så kan man ha ägglossningsflytningar inne i slidan, du behöver alltså inte märka av dem när du torkar dig,

• melissa8601

Vad tror vi om ett jätte svagt (kanske spök) streck 11 dagar efter ägglossningssprutan? (Äl+9) Fastnar inte på kort så tror att det är rester från sprutan eller spök. Har ni erfarenheter?
    Fass säger ju att sprutan kan visa falskt negativt upp till 10 dagar...

• melissa8601

Tjockisbullen; Kom strecket innan 5-15 min? Hur går det med blödningarna?
    Typ så ser mitt svaga streck ut idag, tror det är ägglossningssprutan om jag ska vara ärlig.

• melissa8601

Hej....
    Plussade såpass "starkt" att det kom med på en mobilbild. Eller iaf ana. Starkare än igår. Men nu blöder jag 3min senare. Ska en tro att det var ett ägg som fäste och sen lossnade? Idag ÄL+10. Ägglossningsspruta+12

Hjälp=(

• melissa8601

Tjockisbullen,
    Ganska mycket, kommer inget i bindan men på pappret. (Sprungit på toa 4 gånger sen 6:30 så kanske därför, haha)

inget brunt alls. Mer..mörkrött/utspätt. Fast har iofs alltid sett utspätt ut efter hormoner för mig :) Lite ruttet.
    Hur går det för dig?

• melissa8601

Jo =/ Är väl 99% inställd på att ägget fastnat och sedan lossnat. Vi fick IVF remiss till 7/10 nu iallafall. Känns skönt. Men kommer inte hinna någon till stimulering innan.

• melissa8601
    Vad kul Attlängta01 :) Lycka till nu!

Jag blöder inte så mycket nu, men fortfarande på pappret. Nu mer brunt än ljusrött. Fortfarande vattnigt. Suck. Ska testa med billigatester varje dag nu för att se om det blir svagare.
    Var ute med sambo nyss, fick väldigt ont i magen + illamående, som magsjuka typ. Så nojjar lite över utomkveds.

jag vill bara vara en av alla dem som "jag blödde mycket precis efter mitt plus och det var ingen fara!!" Skrikandes
  • melissa8601

här började jag blöda mer =( Fortfarande vattnigt ljust och varken slem eller klumpar men räknar detta som tidigt missfall. (Kliniskt missfall?)

Verkar som, om man läser andra trådar på FL, att bruna flytningar kan vara okej men röda blödningar i vecka 4 brukar resultera i --> ingen graviditet
    Också läst om massa där det var missfall men hcg fortsatte öka ändå, så vågar inte lita på det heller. Blir så ledsen!

SKIIIIIT.

Aja, fick se ett plus en gång i alla fall...

• melissa8601

Annaw85: jo, men bara så pissigt. 8-9 försöket med hormonbehandling nu. 3 veckor till IVF. Sätter all tilltro dit nu. Skulle jag vetat detta hade jag lätt betalat 70tusen förra december.,.

• melissa8601

Snorklan:

Detta är antal försök med menopur (sprutor) samt ägglossningsspruta. Det är det enda vi provat, har ingen egen ÄL. En gång innan fäste ägget men lossnade lika fort (som denna gång). Äl alla gångerna förutom första.

Idag knappt något blod alls. Fick aldrig några klumpar, blev lite hoppfull tills jag insåg att tempen sjunkit. Ligger på 36,2-36.4 innan äl och 36.6-36.8 efter äl. I morse var tempen på 36.4 så det kan ju sällan båda gott. 

Surt att jag mår otroligt illa idag också.

• melissa8601

Hej Alla

Hängde här för ett par månader sen tror jag, men tog lite paus...
    Vi skulle vidare till IVF i början av oktober, men då upptäcktes att jag har högt sköldkörtelvärde (typ 6...ska vara under 2, helst 1) Så fick börja med levaxin.
    Värdet måste ner innan vi får börja... Både bra och dåligt. De sa att det var därför inga försök hade lyckats på sophiahemmet (är nu på fertilitetscentrum). Så bra att man hittat en orsak med tråkigt att jag lagt ett år på SH.

Nu till frågan :) Fick ett VUL i fredags (31/10) på grund av smärta i äggstocken. Går inte på behandling nu. Då visade det sig att jag hade en blåsa på 15mm. De sa att jag förmodligen skulle få ägglossning sön-mån. Jag har ingen egen ÄL så vågade inte lita på det utan hämtade ut en ägglossningsspruta (har ett överflöd på recept) som jag tog söndags em.

Jag brukar alltid få ömma bröstvårtor samma dag eller dagen efter sprutan. Nu känns det inget alls så osäker på att jag haft äl, just eftersom jag inte ens vet hur stor blåsan var i söndags.

De gånger ni fått ÄL med ägglossningsspruta, har ni alltid fått ont i bröstvårtorna?
    Nojar om jag ska hämta ut en till och ta imorgon,,

• melissa8601

Tack för svar :)
    Aldrig tagit mer än en spruta men förstått att vissa tar upp till 3st för att simulera en graviditet för att få ägget att fästa. Även boost för slemhinnan.
    Haft diskussion med SH innan och dom säger att en till spruta inte gör någon skada. Det värsta som kan hända är att den är onödig (om man inte har fler än en äggblåsa dvs)

Ska tempa lite...ger det två dagar till, sen kanske jag tänker om. eftersom jag alltid (8 gånger) fått ont i brösten blir jag lite nervös

• melissa8601

Vattenlilja:

Ja, det var jätte frustrerande, men tur att de tog provet.
    Tack för svar, då kanske det inte är ovanligt att man inte känner något av sprutan :) Ska som sagt fortsätta tempa, vet hur tempen beter sig hos mig vid ÄL. den hade höjts imorse för att sedan sjunka senare på dagen, skumt och jag nojjar på.

Absolut bäst vore det ju om jag, ta i trä, blev gravid på denna omgång, utan hormonbehandlingar osv. Samt slippa genomgå IVF. Hoppet är väl det sista som överger :) Ätit levaxin 3 veckor nu så tänker att lite nytta har det säkert gjort

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?