NoOx skrev 2014-01-25 11:23:09 följande:
Det är sjukvårdens jobb, tyvärr blir det fel ibland.
Kämpar själv för att få reda på vad som växer på min sons ben, skickad hit och dit men inga svar. Hade aldrig satt in ett chip i han för att få svar, hur 100% de än må vara.
Människoliv räddas säkert oxå, men onekligen dör folk av vaccin.
Många kan ha dolda sjukdomar som ur artar när vaccinet kommer in i kroppen, o voila...död.
Hävdade alltså inte att man dör om man är fullt frisk, men kan tänka mig att nån säkert gjort de.
Ja, allt som har effekt har potential att påverka i fel riktning. Och den enda behandling som är helt fri från potentiellt negativa effekter är ingen behandling alls - och det tror jag inte den som drabbats av brusten blindtarm, bröstcancer eller grå starr ser som ett alternativ.
Tyvärr finns det mycket okunskap och vidskepelse i motståndet till vaccinering. Därmed inte sagt att man måste vaccinera till varje pris - själva valde vi att låta bli att vaccinera våra barn mot svininfluensan, ett beslut som efteråt kändes rätt vettigt.
Tyvärr gjorde nog kampanjen för pandemrix-vaccinet (svininfluensan) större skada än vaccinet självt med dess biverkningar - efter den kampanjen är det betydligt färre som är villiga att vaccinera sig