• Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...
  • chokladgroda
    korralin skrev 2014-01-25 01:50:34 följande:
    Syftet med seriösa konspirationsteorier är ju att avslöja verkligheten. 
    På senare tid har konspirationsteorier i allt högre grad uppstått ur ironi eller som sociala experiment som fått snabb och stor viral spridning på grund av (eller tack vare) internet och dessa kan knappast räknas som seriösa. 

Varför konspirationsteorier har ett värde är för att de, ifall de skulle stämma, skulle kunna förändra hela den plattform ur vilken de uppstod. 
    Skulle det till exempel visa sig att 9/11-attacken var ett insider-jobb så skulle hela USAs "war on terrorists" vara omotiverat. Ifrågasättandet av USAs verkliga agenda med intåget i Irak skulle få mycket större genomslag och avslöjande skulle förändra sammansättningen av hela den internationella politiska makten radikalt.

Konspirationsteorier viktiga ur den aspekten att de i de flesta fall hotar rådande makt-/beroendeförhållanden och vedertagna "sanningar" samt att de i idealfallen uppstår på gräsrotsnivå och inte hos de "höga hönsen" i regeringarna (även om en del konspirationsteorier givetvis fabricerats för att behålla/förändra det politiska läget med avstamp i att skapa sitt eget idealsamhälle) och därmed utmanar det hierarkiska samhället.

Sedan är det ju en helt annan sak ifall en tror på dem, men att hävda att de är oviktiga är att vara naiv.
    Om du lyssnar på bill schnoebelen (den 10 timmar långa intervjun. Minns inte vad den heter) så får du jättegärna skriva sen vad du tror om det han säger. Vet att detta inte är något svar på det du skrev men som sagt, skulle verkligen vilja höra vad du har att säga. Tror även att du skulle finna det intressant faktiskt :)
  • effemgea
    Gudasänd skrev 2014-01-25 02:07:39 följande:
    Ja, det stämmer ju det jag sa!

Frågan löd ifall själen tar sig in i det befruktade ägget via slidan?

Och då svarade jag att själen, vilket ju inkluderar spöken, kan ta sig igenom allt material, dvs även slidan!

Vad är problemet?
    Nu blir jag bekymrad. Förstår du inte hur jordens makthavare darrar av skräck inför dina avslöjanden, till exempel att spöken kan gå genom slidor. De fruktar att allt fler ska få ta del av dina forskningsresultat och gör allt för hindra dina folkbildningsmission. Du tror väl inte att det var en tillfällighet att Flashack, ditt vetenskapliga forum, förklarades vara förbjudet område för dig.

Kan det vara så att de redan börjar ta kontrollen över dig, att du blivit chippad? Hör du en röst som viskar "spöken kan inte gå genom slidor, det finns inga spöken" så är det makthavarnas röst som trummar mot ditt medvetande.
  • effemgea

Jag kanske ska förklara mig.

Det är skillnad på tokigheter och tokigheter. Dina påståenden om att jorden är universums medelpunkt är såvitt jag kan förstå helt harmlösa, de skadar ingen.

Men i den här tråden är det tvärtom, skulle någon tro dig  skulle det kunna innebära döden för ett barn.

• NoOx
    effemgea skrev 2014-01-25 09:49:53 följande:
    Jag kanske ska förklara mig.

Det är skillnad på tokigheter och tokigheter. Dina påståenden om att jorden är universums medelpunkt är såvitt jag kan förstå helt harmlösa, de skadar ingen.

Men i den här tråden är det tvärtom, skulle någon tro dig  skulle det kunna innebära döden för ett barn.
    Har nog missat massor i tråden, på vilket sätt är det döden för ett barn?
    For Ze LuLz
  • effemgea
    NoOx skrev 2014-01-25 09:53:11 följande:
    Har nog missat massor i tråden, på vilket sätt är det döden för ett barn?
    Om någon är tillräckligt galen för att tro på Gudasänd skulle det kunna innebära att hon inte vågar föda på BB av rädsla för att barnet ska bli chippad, det är inte alla förlossningar som går väl om man föder hemma.

Nu är väl risken för att Gudasänd ska bli tagen på allvar nära nog obefintlig, men nån kan ju bara ha läst trådstarten och följt länkarna och råkat ha en dag då hjärnan inte vaknat.

Jag har heller inte läst tråden så noga, men tyckte mig se något om vaccination också.

Hur många har inte dött på grund av att vidskepliga tokskallar sprider påståenden om att vaccinationer är skadliga.
  • kouki

Åhåhåå, dagens första och nog bästa skämt^^ Nu kan det ju bara bli en bra dag :3

• NoOx
    effemgea skrev 2014-01-25 10:01:02 följande:
    Om någon är tillräckligt galen för att tro på Gudasänd skulle det kunna innebära att hon inte vågar föda på BB av rädsla för att barnet ska bli chippad, det är inte alla förlossningar som går väl om man föder hemma.

Nu är väl risken för att Gudasänd ska bli tagen på allvar nära nog obefintlig, men nån kan ju bara ha läst trådstarten och följt länkarna och råkat ha en dag då hjärnan inte vaknat.

Jag har heller inte läst tråden så noga, men tyckte mig se något om vaccination också.

Hur många har inte dött på grund av att vidskepliga tokskallar sprider påståenden om att vaccinationer är skadliga.
    Chippen kommer oavsett hur man gör, dom flesta kommer med tiden göra det frivilligt tyvärr.

www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article237744.ece

www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-huden/

Bara staten marknadsför det på ett snyggt sätt dvs.

Men att folk ska dö för att dom inte åker in och föder är inte sant. Vissa dör av vaccin, vissa dör på sjukhus...Det handlar nog mer om otur och omständigheter.
    For Ze LuLz
  • kouki
    NoOx skrev 2014-01-25 10:11:58 följande:
    Chippen kommer oavsett hur man gör, dom flesta kommer med tiden göra det frivilligt tyvärr.

www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/ar...

www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip.../

Bara staten marknadsför det på ett snyggt sätt dvs.

Men att folk ska dö för att dom inte åker in och föder är inte sant. Vissa dör av vaccin, vissa dör på sjukhus...Det handlar nog mer om otur och omständigheter.
    Kan du ge något konkret fall i Sverige där en person har dött av vaccin? Som inte redan var sjuk såklart.
  • NoOx
    kouki skrev 2014-01-25 10:14:10 följande:
    Kan du ge något konkret fall i Sverige där en person har dött av vaccin? Som inte redan var sjuk såklart.
    Skrev iof inget om att man måste vara frisk för att dö av vaccin, men kan ju se om jag hittar nån .
    For Ze LuLz
  • kouki
    NoOx skrev 2014-01-25 10:18:15 följande:
    Skrev iof inget om att man måste vara frisk för att dö av vaccin, men kan ju se om jag hittar nån .
    Vsg, fick du en uppgift för denna morgon då^^
Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...