• Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...
  • chokladgroda

Alltså.. det är en sak som jag verkligen undrar. Ni som tror på alla konspirationsteorier får gärna svara på detta. HUR kan det överhuvudtaget spela någon som helst roll om människan landat på månen eller ej? Att myndigheter och andra organisationer lurat den "allmänna" mänskligheten otaliga gånger är ju redan bevisat. Så varför bry sig? Vad spelar det för roll vilka som låg bakom 9/11? Och om det nu var bomber utplacerade i husen, hur är det bevis för att USAs regering låg bakom det? Kan ju likväl varit "terrorister" bakom det också?

Jag börjar nästan tro att konspirationsteorier ska finnas. För det delar upp människor i två delar; dom som är så dumma att dom tror på precis allt dom hör och dom som är så dumma att dom tror på allt staterna säger. Dessa två grupper hamnar i krig med varandra och sen kan dom som är smarta nog att hålla sig utanför fiffla fritt utan att någonsin bli påkomna. Den ene kommer anklaga dom för allt möjligt medan den andre skyddar dom. Perfekt!

(Jag tror inte på allt jag hör. Varken på "nyheter" eller konspirationsteorier. För jag bryr mig inte. Jag har alltid i åtanke att jag aldrig kommer få 100% sanning oavsett vem jag tror på. Enda sättet är att själv se och uppleva. Då vet jag vad som är sant. Sen undviker jag ofta sådant som jag inte har 100% koll på. Exempelvis att låta mitt barn vaccineras, ta PKU-prover osv.)

• Lindsey Egot the only one

Varför tog de bort chansen att lobotomera folk undrar jag när jag läser här!

• Nicke
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-24 22:25:15 följande:
    Varför tog de bort chansen att lobotomera folk undrar jag när jag läser här!
    Det kanske är det man har gjort?
  • Lindsey Egot the only one
    Niklas2k skrev 2014-01-24 22:33:50 följande:
    Det kanske är det man har gjort? smile5.gif
    Jo jag förstår att det är så i ett fall här men att folk går på skiten är för mig en gåta.
  • Hypnotica
    tusa skrev 2014-01-24 17:12:19 följande:
    Ja
    Det låter väldigt jobbigt om ditt barn behöver medicinsk behandling som kräver injektion eller dropp.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Hypnotica

Varför vill man inte vaccinera sina barn (och med det menar jag inte att man fördröjer eller skjuter upp vissa vaccineringar, utan att man ALDRIG vaccinerar)?

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • NoOx

Alltid intressant att se er som inte fått upp ögonen, riktigt kul o läsa era klassiska inlägg haha.

"var e Elvis"

"ge mig en trovärdig källa" oavsett vilken källa, den är alltid fel.

nsa är en ärlig organisation och FRA spionera bara på ryssen, Christer Pettersson sköt Palme och politiker ljuger inte.

Behöver inte bevisa nått för er eller någon, ni vill inte se sanningen. Ni är för fega, för blinda .

For Ze LuLz
  • effemgea
    Gudasänd skrev 2014-01-22 14:40:35 följande:
    .
    Nej, detta är inget skämt alls!

topinfopost.com/2014/01/22/all-european-newbo...

Planerar ni barn, se för Guds skull till att föda hemma !!!

Eder evigt tillgivne,
    Fick en Snilleblixt, aka Gudasänd

twitter.com/Snilleblixten

.
    Självklart!

All jordens makthavare har haft en hemlig konferens med ett ämne på agendan: Hur ska de kunna hindra den svenske sanningssägaren Gudasänds avslöjanden att spridas bland  jordens folk.

Särskilt bekymmersamt ansåg man att det var med hans epokgörande avslöjanden att spöken kan gå genom slidor och att solen kretsar kring jorden ity man insåg att dessa hade goda förutsättningar att få fäste bland självständig tänkande individer.

Vid mötet beslutades att alla människor, inte bara nyfödda, kommer att få ett litet mikrochip insatt i samband med vaccination. Chippet har förmåga att korsa blod hjärn-barriären för att väl på plats i hjärnan börja  sända budskap som avser att motverka Gudasänds epokgörande upptäckter.

Bland de budskap som kan nämnas är: Det finns inga spöken, inte ens några som kan gå genom slidor och solsystemets planeter kretsar kring solen.

Om du lyssnar inåt Gudasänt - kanske du kan höra röster som viskar. Om du hör en som viskar "spöken kan inte gå genom slidor" så kan det vara så att du redan blivit chippad.

Försök i så falla att upprepa ditt gamla inlägg som ett mantra för att hindra chippet att ta kontroll över dina tankar. Jag citerar in det här nedan så att du ska ha det till hands.

Queen70 skrev 2009-08-11 13:04:50 följande:
    Exakt HUR tänker TS att själen tar sig in i det befruktade ägget sen då? Vi slidan?
    För anden finns inga fysiska hinder...t.o.m. spöken kan gå rakt genom väggar och slidor...
  • korralin
    chokladgroda skrev 2014-01-24 22:20:21 följande:
    Alltså.. det är en sak som jag verkligen undrar. Ni som tror på alla konspirationsteorier får gärna svara på detta. HUR kan det överhuvudtaget spela någon som helst roll om människan landat på månen eller ej? Att myndigheter och andra organisationer lurat den "allmänna" mänskligheten otaliga gånger är ju redan bevisat. Så varför bry sig? Vad spelar det för roll vilka som låg bakom 9/11? Och om det nu var bomber utplacerade i husen, hur är det bevis för att USAs regering låg bakom det? Kan ju likväl varit "terrorister" bakom det också?

Jag börjar nästan tro att konspirationsteorier ska finnas. För det delar upp människor i två delar; dom som är så dumma att dom tror på precis allt dom hör och dom som är så dumma att dom tror på allt staterna säger. Dessa två grupper hamnar i krig med varandra och sen kan dom som är smarta nog att hålla sig utanför fiffla fritt utan att någonsin bli påkomna. Den ene kommer anklaga dom för allt möjligt medan den andre skyddar dom. Perfekt!

(Jag tror inte på allt jag hör. Varken på "nyheter" eller konspirationsteorier. För jag bryr mig inte. Jag har alltid i åtanke att jag aldrig kommer få 100% sanning oavsett vem jag tror på. Enda sättet är att själv se och uppleva. Då vet jag vad som är sant. Sen undviker jag ofta sådant som jag inte har 100% koll på. Exempelvis att låta mitt barn vaccineras, ta PKU-prover osv.)
    Syftet med seriösa konspirationsteorier är ju att avslöja verkligheten. 
    På senare tid har konspirationsteorier i allt högre grad uppstått ur ironi eller som sociala experiment som fått snabb och stor viral spridning på grund av (eller tack vare) internet och dessa kan knappast räknas som seriösa. 

Varför konspirationsteorier har ett värde är för att de, ifall de skulle stämma, skulle kunna förändra hela den plattform ur vilken de uppstod. 
    Skulle det till exempel visa sig att 9/11-attacken var ett insider-jobb så skulle hela USAs "war on terrorists" vara omotiverat. Ifrågasättandet av USAs verkliga agenda med intåget i Irak skulle få mycket större genomslag och avslöjande skulle förändra sammansättningen av hela den internationella politiska makten radikalt.

Konspirationsteorier viktiga ur den aspekten att de i de flesta fall hotar rådande makt-/beroendeförhållanden och vedertagna "sanningar" samt att de i idealfallen uppstår på gräsrotsnivå och inte hos de "höga hönsen" i regeringarna (även om en del konspirationsteorier givetvis fabricerats för att behålla/förändra det politiska läget med avstamp i att skapa sitt eget idealsamhälle) och därmed utmanar det hierarkiska samhället.

Sedan är det ju en helt annan sak ifall en tror på dem, men att hävda att de är oviktiga är att vara naiv.
  • Gudasänd
    effemgea skrev 2014-01-25 01:28:16 följande:
    Svar: För anden finns inga fysiska hinder...t.o.m. spöken kan gå rakt genom väggar och slidor...
    Ja, det stämmer ju det jag sa!

Frågan löd ifall själen tar sig in i det befruktade ägget via slidan?

Och då svarade jag att själen, vilket ju inkluderar spöken, kan ta sig igenom allt material, dvs även slidan!

Vad är problemet?
Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...