Inlägg från: chokladgroda |Visa alla inlägg
  • chokladgroda

Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...

Arbetade på en storbank tidigare där cheferna inte kunde sluta prata om hur mycket dom längtade till den tiden. "Inga mer bidragsfusk, inga kortbedrägerier, inga svarta pengar och knarkaffärer, alla brott går att lösas pga gps" osv. Så visst finns det dom som tycker att alla människor ska mikrochippas och ser detta som lösningen på världsproblemen. Men än är det inget tal om att detta ska ske. Om det sker. Idag kan man frivilligt operera in ett rfid-chip men jag har svårt att tänka mig att det blir ett tvång. Och skulle det bli så någonstans i världen så dröjer det nog länge tills det kommer hit..

• chokladgroda
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 22:39:36 följande:
    Än en gång... varför måste man prompt operera in ett? Kan man inte ha det på ett halsband, armband, örhänge, ring? Eller i plånboken? Som våra id-kort, du vet?
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
    Då skulle ju folk kunna stjäla det ju ;) eliminerar på så sätt inte brottslighet.. Och för glömska människor blir det jobbigt. Vissa opererar ju in för att bli påmind om att ta sina mediciner (oftast gamla och dementa)
  • chokladgroda
    Hypnotica skrev 2014-01-23 23:28:54 följande:

Jaha. Vad det svaret menat att du tror på fem alla? Att Obama är antikrist med?

Att vaccin orsakar autism?

Att fluor tillsätts i tandkräm för att man ska bli lättare att kontrollera?
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
    Fluor är faktiskt väldigt giftigt. Sen tror jag att dom som tillsätter fluor i dricksvattnet själva dricker det. Så inga sådana konspirationsteorier från min sida. Deras hjärnor är säkerligen lika sönderfluorade som de flesta andras...
  • chokladgroda

Alltså.. det är en sak som jag verkligen undrar. Ni som tror på alla konspirationsteorier får gärna svara på detta. HUR kan det överhuvudtaget spela någon som helst roll om människan landat på månen eller ej? Att myndigheter och andra organisationer lurat den "allmänna" mänskligheten otaliga gånger är ju redan bevisat. Så varför bry sig? Vad spelar det för roll vilka som låg bakom 9/11? Och om det nu var bomber utplacerade i husen, hur är det bevis för att USAs regering låg bakom det? Kan ju likväl varit "terrorister" bakom det också?

Jag börjar nästan tro att konspirationsteorier ska finnas. För det delar upp människor i två delar; dom som är så dumma att dom tror på precis allt dom hör och dom som är så dumma att dom tror på allt staterna säger. Dessa två grupper hamnar i krig med varandra och sen kan dom som är smarta nog att hålla sig utanför fiffla fritt utan att någonsin bli påkomna. Den ene kommer anklaga dom för allt möjligt medan den andre skyddar dom. Perfekt!

(Jag tror inte på allt jag hör. Varken på "nyheter" eller konspirationsteorier. För jag bryr mig inte. Jag har alltid i åtanke att jag aldrig kommer få 100% sanning oavsett vem jag tror på. Enda sättet är att själv se och uppleva. Då vet jag vad som är sant. Sen undviker jag ofta sådant som jag inte har 100% koll på. Exempelvis att låta mitt barn vaccineras, ta PKU-prover osv.)

• chokladgroda
    korralin skrev 2014-01-25 01:50:34 följande:
    Syftet med seriösa konspirationsteorier är ju att avslöja verkligheten. 
    På senare tid har konspirationsteorier i allt högre grad uppstått ur ironi eller som sociala experiment som fått snabb och stor viral spridning på grund av (eller tack vare) internet och dessa kan knappast räknas som seriösa. 

Varför konspirationsteorier har ett värde är för att de, ifall de skulle stämma, skulle kunna förändra hela den plattform ur vilken de uppstod. 
    Skulle det till exempel visa sig att 9/11-attacken var ett insider-jobb så skulle hela USAs "war on terrorists" vara omotiverat. Ifrågasättandet av USAs verkliga agenda med intåget i Irak skulle få mycket större genomslag och avslöjande skulle förändra sammansättningen av hela den internationella politiska makten radikalt.

Konspirationsteorier viktiga ur den aspekten att de i de flesta fall hotar rådande makt-/beroendeförhållanden och vedertagna "sanningar" samt att de i idealfallen uppstår på gräsrotsnivå och inte hos de "höga hönsen" i regeringarna (även om en del konspirationsteorier givetvis fabricerats för att behålla/förändra det politiska läget med avstamp i att skapa sitt eget idealsamhälle) och därmed utmanar det hierarkiska samhället.

Sedan är det ju en helt annan sak ifall en tror på dem, men att hävda att de är oviktiga är att vara naiv.
    Om du lyssnar på bill schnoebelen (den 10 timmar långa intervjun. Minns inte vad den heter) så får du jättegärna skriva sen vad du tror om det han säger. Vet att detta inte är något svar på det du skrev men som sagt, skulle verkligen vilja höra vad du har att säga. Tror även att du skulle finna det intressant faktiskt :)
  • chokladgroda
    kouki skrev 2014-01-25 10:14:10 följande:
    Kan du ge något konkret fall i Sverige där en person har dött av vaccin? Som inte redan var sjuk såklart.
    Jag arbetar med medicin och det är faktiskt känt bland oss att dödligheten för vaccin hos friska barn inte är obefintlig. Dock är det acceptabelt att några barn dör pga vacciner eftersom sjukdomarna vi vaccinerar våra barn emot har en högre dödlighet.
  • chokladgroda
    kouki skrev 2014-01-25 13:22:15 följande:
    Återigen, konkret fall tack?:) 
    Jag vet inte vad som är säkra källor för dig. Du kan googla på det och se massor av föräldrar som råkat ut för att deras barn dött och därefter skrivit massor på internet. Ofta får de även svaret att det är pga "plötslig spädbarnsdöd" eftersom ingen vill skrämma upp andra föräldrar. Det med tanken om att dödligheten av sjukdomarna som det vaccineras mot faktiskt är högre. fler och fler skulle sluta vaccinera sina barn om man informerade om fall där barn dött. Vilket sjukvården ser som ett stort problem. Skulle bli förödande om alla vägrade vaccin. Allra minst för de stackars invandrare som kommer hit ovaccinerade och skulle mötas av sjukdomar dom aldrig stött på förut. Jättemånga människor skulle dö som följd av att vara ärlig om dödligheten av vaccin. Vilken som sagt är liten i förhållande till sjukdomarnas dödlighet. (Ursäkta, känns som jag upprepar mig lite..)

Bra att du är källkritisk och ifrågasätter saker och ting. Vet bara inte vad jag skulle ge dig för källa än den källan som jag faktiskt är iom att jag bevittnat saker som dessa. Men jag hoppas du även granskar källor som är skrivna av exempelvis WHO, och tänker kritiskt kring detta också. En vän har arbetat som forskare och skrivit under otaliga felaktiga rapporter i deras namn. Så ingen källa är en säker källa.
Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...