• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (m 2)
    I Rose I skrev 2014-01-03 21:52:44 följande:
    Mohsen 
    Mahdi 
    Morteza
    Meysam 
    Rashid 
    Rostam 
    Eynollah
    Rahman

Tror jag fick med några namn från alla folkgrupper "där nere". 
    Tack! Nu kanske han/hon blir nöjd.
  • MTK
    Anonym (m 2) skrev 2014-01-03 21:31:49 följande:
    Judith är sååååå fult!

Mår du bättre nu??

Abdullah, o fyyy!!

Rokaya, jag spyyyyyr!!

Och Fransisco herregud usch!!

Och Chong ska vi ej glömma!!

Har din puls återgått till det normala nu?
    I Rose I skrev 2014-01-03 21:52:44 följande:
    Mohsen 
    Mahdi 
    Morteza
    Meysam 
    Rashid 
    Rostam 
    Eynollah
    Rahman

Tror jag fick med några namn från alla folkgrupper "där nere". 

Varför tog du inte med Mikael, Peter, Johan, Stefan utan bara arabiska namn? Du kanske hatar europe och araber men gillar hebreiska namn? Och så modenamn efter gangsters som Liam och Cevin-stilen?

WT-varning.

• I Rose I
    MTK skrev 2014-01-03 22:06:24 följande:

Varför tog du inte med Mikael, Peter, Johan, Stefan utan bara arabiska namn? Du kanske hatar europe och araber men gillar hebreiska namn? Och så modenamn efter gangsters som Liam och Cevin-stilen?

WT-varning.

(Att i alla fall läsa 15 senaste inläggen verkar vara för jobbigt)
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Anonym (m 2)
    MTK skrev 2014-01-03 22:06:24 följande:

WT-varning.

Jag ÄR arab. Hatar inte namn efter vart dom kommer ifrån utan pga namnet i sig. Torbjörn är fult. Likaså Abdullah. Har ingenting med var det härstammar ifrån. 
  • Meddelande borttaget
  • I Rose I
    Anonym (m 2) skrev 2014-01-03 22:10:58 följande:
    Jag ÄR arab. Hatar inte namn efter vart dom kommer ifrån utan pga namnet i sig. Torbjörn är fult. Likaså Abdullah. Har ingenting med var det härstammar ifrån. 
    Jag är pers och jag hatar inte heller namnen efter vart dom kommer ifrån. I listan jag har skrivit så finns det många persiska namn som är så otrolig fula att det borde förbjudas. Kan säkert skriva ner många fler men tror inte någon är intresserad av fula persiska namn. 
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Fille88

Vad sägs om namnet Qketschwhape ? Eller Mwambwetumba ? 

Sedan är det många andra invandrarnamn jag avskyr,, men även namn som Viggo,, Rutger, Margot ,Maud, Hedda, etc. Sedan ogillar jag också många nya påhittade namn som många föräldrar ger sina barn, vad är Tigris för namn egentligen ? 

• Anonym (trippelt dåligt)

Min farfar döpte barnen till Björn, Torbjörn och Styrbjörn.

Nu är man väl van, men jag tycker att han visade prov på både dålig smak och kreativitet.

• Anonym (m 2)
    Anonym (trippelt dåligt) skrev 2014-01-03 23:37:50 följande:
    Min farfar döpte barnen till Björn, Torbjörn och Styrbjörn.

Nu är man väl van, men jag tycker att han visade prov på både dålig smak och kreativitet.
    Visste inte att man kunde heta styrbjörn, det  var nåt nytt för mig haha :P
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?