• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (m 2)

1. Torbjörn 
    2. Gudrun
    3. Sven
    4. Ragnhild
    5. Evert
    6. Arne
    7. Gunnar
    8. Tova
    9. Ove
    10. Hampus 

I den ordningen

• LadyInRed

Stig-Helmer. Det är gulligt men jag skulle samtidigt känna mig elak om jag gav mitt barn det namnet.

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Anonym (omvänd rasism?)
    Anonym (m 2) skrev 2014-01-03 20:49:09 följande:
    1. Torbjörn 
    2. Gudrun
    3. Sven
    4. Ragnhild
    5. Evert
    6. Arne
    7. Gunnar
    8. Tova
    9. Ove
    10. Hampus 

I den ordningen
    Du har räknat bara nordiska och europeiska namn som fula - har du nåt agg mot oss här uppe?
  • I Rose I

Alla fantasynamnen, alla gamla namnen, vissa religiösa namn (profetnamnen) men den enda gången jag satte i halsen var när var på folktandvården och sköterskan ropade Goh! (det betyder bajs på mitt hemspråk). 

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Anonym (Name it)
    neeext skrev 2014-01-03 19:56:30 följande:
    Nej jag tycker Deniz är lite småcoolt faktiskt

När jag hör namnet Denis/Deniz kan jag inte ta bli att tänka på en bild som var delad på Facebook där någon "Dennis" skrivit sitt namn lite slarvigt så det blev "Penis" ;)
  • I Rose I

Deniz kommer för alltid vara tjejnamn för mig. Det är tjejnamn i hemlandet. Det uttalas dock med lång i.

Dennis gillar jag. Coolt namn. 

• Anonym (m 2)
    Anonym (omvänd rasism?) skrev 2014-01-03 20:57:18 följande:
    Du har räknat bara nordiska och europeiska namn som fula - har du nåt agg mot oss här uppe?
    nädå tycker ba de e jävligt fula namn :) 
  • I Rose I
    I Rose I skrev 2014-01-03 21:00:19 följande:
    Alla fantasynamnen, alla gamla namnen, vissa religiösa namn (profetnamnen) men den enda gången jag satte i halsen var när var på folktandvården och sköterskan ropade Goh! (det betyder bajs på mitt hemspråk). 
    Det finns 28 personer i Sverige som bär på efternamnet Goh!! Måste googla och se var dessa kommer ifrån. 
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?