• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • MTK

Liam och Kevin och varianter. Cevin speciellt. Noterar att folk dissar nordiska namn mest men namn från mellanöstern verkar gå bra, som Peter, Mikael, Johan osv...

• Flickmamma
    Anonym (Keep it simple) skrev 2014-01-03 12:41:22 följande:
    Hörde förresten två barn på Leos Lekland häromdagen som kallade varandra Vatten och Solsken. Jag hoppas så att det bara var påhittade leknamn!
    Det var nog påhitt för på Statistiska centralsök finns det inga som har detta som tilltalsnamn!
  • Anonym (d)

En period läste jag i tidningen att folk velat döpa sina barn till snövit, törnrosa, äpplekaka/paj, blåbär, pinnochio m.m. Fast dom gick inte igenom. Som tur var!

• Anonym (Fy)

Om det finns ett namn som alla på FL skulle tycka om skulle jag bli förvånad, men nog har de flesta något namn de gillar iaf. Smaksak ju.

• glenda

Det är ganska många av listade namn jag övervägde till mina barn, speciellt Mildred har jag fortfarande inte riktigt kommit över att min partner inte tyckte var okej för dottern. Andra som var med som förslag - Barbro, Lillemor, Urban, Sten, Rueben, Sixten, Rasmus - dessa är alla 10poängs namn för mig!

• Lilje
    Anonym (fosrt) skrev 2014-01-02 20:49:51 följande:
    Kolgrim finns åtminstone med i böckerna om Isfolket av Margit Sandemo. Känner en som döpte sina tre barn till Sol, Liv och Dag, också direkt ur Isfolket-böckerna.

De värsta namn jag kan tänka mig på barn är kanske Hjördis och Östen. Eller Greger.
    Tror ärligt inte dom är från isfolket, han är akademiker och historienörd. Han har alltid varit för dom riktigt gamla, originella vikingnamnen.
  • nymedlem

Fulaste flicknamn är Pia, vansinnigt fult tycker jag.

• Anonym (Färdiga)

Finns många fula namn,överlag tycker jag de flesta tant-och gubbnamn som barn får nuförtiden är hemska. Men riktigt gräsliga namn då pratar vi Lucifer,Cazzandrah,Cevin och alla varianter av Tuva-och Nova-Li. Skulle förstås inte heller komma på tanken att kalla våra barn t.e.x Urban eller Helen eller andra fula 60-talsnamn.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?