• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (namnet)

Bert. Jag vet inte varför men jag har aldrig gillat det namnet.

• enmodigman

Ska man tro er finns inga vackra namn. Ni har avverkat hela almanackan

• July1

Bo, Albert, Gunnar, Mårten, Torkel, Algot, Cornelius, Maximillian, Theodor, Lennart, Mats

Gunhild, Tova, Lina, Melissa, Isabella..

Samt namn där man byter ut S mot Z

• Haannaaa

Jessica, Jasmine, Julia .. finns så många mer namn jag verkligen inte tycker om.

• Anonym (blä)

Fulaste pojknamnen enl. mig: Rutger, Folke, Tryggve, Torkel, Roland, Liam. Kevin.

Fulaste flicknamnen: Ingegärd, Lillemor.

Och så går alla "modenamn" som Tindra (eller ännu värre Thindra), Kevin, Glittra, Nova, Neo osv fetbort. Gillar inte heller detta -li som vissa envisas med att använda. Myra-lie, Nova-lie, Tyra-lie, Tuva-li osv.

• Spöktuss
    Anonym (.....) skrev 2014-01-03 12:41:22 följande:
    Hemska dubbelnamn

Klas-Henry
    Garvar ihjäl mig!
  • Haannaaa

Undrar varför vi inte gillar namn som slutar med -lee/-li 
    Är det för att vi faktiskt inte har vant oss än eller för att det helt enkelt är fult ^^ Jag tycker inte att det är jätte fult, men jag skulle inte döpa mina barn så. 

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?