• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (skvallerbytta)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 18:59:42 följande:
     Ja, så kan det bli när föräldrarna inte har alla hästar hemma :). Jag vet också en som heter Snygg, men som faktiskt ser bra ut. Eller såg, blivit lite mullig med åren.

Här finns en man som heter Inge Fräs.. Jävla föräldrar.
  • Anonym (tonårssöner)
    DenNamnbitne skrev 2014-01-03 08:35:53 följande:
    Jag har extremt stor respekt för föräldrar som ger sina barn dessa vackra namn. Lennart, Göran och Håkan är stiliga svenska namn, jag ser inga fel med dem. Att ge barn namn ur "fel" generation är väldigt smart. Då får barnen fina namn som alla känner till men de är ändå unika i sin åldersgrupp.

Precis så är det med mina söner. Ett av namnen har visserligen nämnts en gång här i tråden men vi gillar det. Även sonen är fullt nöjd med sitt  "vanliga men ändå ovanliga" namn.

Men tråden handlar om vilka namn man inte gillar så här kommer min lista:

Engla

Vilma, känner bara elaka Vilmor

Simon, såååååå tråkigt

Ville, vad ville han?

Teo, Neo

Thea, har en Thea (vuxen) i närmaste omgivningen som jag bara inte kan med

Har en bekant vars tvillingsöner heter Leon och Noel, inget fel på namnen men de blir lite konstiga tillsammans (läs dem baklänges)

Angelika

Ellen

Linus, Hampus, Rasmus

Victor, känner bara "stökiga" pojkar som heter Victor

Robin, har aldrig stött på någon med det namnet som inte varit överdjävlig

Filip

Marina, Martina, låter som båtar

Liam (läs baklänges)

Sanna låter inte klokt i mina öron

Sedan har jag svårt för övermatchade namn på syskon som Moa, Mia, Malin, Märta.......
  • Anonym (Hihi)

Noel, Melker, Walter, Torkel ,Sune

Tindra, Nova (oj vilket unikt namn), Alma, Greta, Annica, Kristina

• Vitrysk hockeyhjälte

Kevin, Liam, Tindra, Engla, Elliott, Destiny.

Valfritt namn som börjar på Z och/eller slutar på H.

Barbro.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Queenie70
    Anonym (Fy) skrev 2014-01-03 09:15:29 följande:
    Texas, Diesel, Elvis. Tänker bara på WT-föräldrar där den ena kört för mycket lastbil...

Neo och Nemo. Bara skitfula namn.

Cindy, Sandra, Miranda, Angelika, Tindra, Engla, Jennifer, Jenny, Annette ("Nettan" - fyyy!), Doris och... Skyler (som tydligen blivit rätt poppis efter TV-serien Breaking Bad).

Lite off, men halva min släkt är finnar så medan vissa fnissar åt deras namn känner jag mig ganska neutralt inställd. Dock har min finska släkting blivit tillsammans med en lika finsk Tarmo och det kan ju vara bland de fulaste namnen jag någonsin hört...
    "tarmo",,,haha, jag dör...
  • Anonym (u)

har svårt för namn som "är ett ord" som tindra, vilda, sten, björn, älva, knut mm

sen gillar jag rent allmänt inte agda....

• Anonym (Baah)

Min mamma har berättat om ett tvillingpar som växte upp i samma by som henne. Det var en pojke och flicka som fick de mycket genomtänkta namnen Bror och Syster hihi

• Anonym (Baah)

I övrigt klarar jag inte alla dessa"WT" namn som alla skriver om i tråden (Kevin, tindra osv)

Oliver, Lukas, Emelie, Michaela, millie,Angelica, listan kan göras hur lång som helst

• Anonym (qwerty)

Gillar inte Engla, för jag tänker på änglabarn. Andra namn som jag inte uppskattar är Gun, Urban, Lova, Tova, Tuva, Sonny, Ronny, Ricky.

• AnnaBr
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-03 08:27:35 följande:

Min systerdotter blev inte gjord där, men hon heter det ändå
    *lol* 

Nu hade jag ju en särskild person i åtanke.... som ofta påtalar för barnet var de var när hon "tillverkades". 

Sen tycker jag ju i allmänhet inte om ortsnamn som namn, som Paris, Texas, Rio, Sydney etc. 

Sedan har jag i allmänhet svårt för namnet Amanda för allt jag tänker på är dammsugaren mormor hade av just märket Amanda....
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?