• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (Baah)

Glömde caspian (ännu värre om man stavar det med K)

Sen har vi "coola" tv-serienamn som tex Dexter.

• Border
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-03 10:05:52 följande:
    Kevin, Liam, Tindra, Engla, Elliott, Destiny.

Valfritt namn som börjar på Z och/eller slutar på H.

Barbro.
    ZandraTungan ute
  • sockerdricka
    DenNamnbitne skrev 2014-01-03 08:35:53 följande:
    Jag har extremt stor respekt för föräldrar som ger sina barn dessa vackra namn. Lennart, Göran och Håkan är stiliga svenska namn, jag ser inga fel med dem. Att ge barn namn ur "fel" generation är väldigt smart. Då får barnen fina namn som alla känner till men de är ändå unika i sin åldersgrupp.

Jag varken respekterar eller ser ner på föräldrar baserat på vad barnen heter - för min del handlar det om att namnen ska ha en vacker klang, vackra ljud. Lennart, Göran, Håkan låter så tungt och klumpigt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Border skrev 2014-01-03 12:06:54 följande:
    Zandrah Tungan ute
    Ja, eller Zarah.

Men jag ändrar det. Alla namn där S bytts ut mot Z (eller i vissa fall C som i Cimon), V bytts ut mot W eller där ett H squeezats in på ett ställe där det inte är normalt vedertaget (Thomas är ok, Willhiam är det inte) går fetbort.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Fy)
    Queenie70 skrev 2014-01-03 10:45:14 följande:
    "tarmo",,,haha, jag dör...
    Aspinigt de två gånger vi faktiskt träffat. Båda gångerna har han glömt bort mig, tagit i hand och sagt "Tarmo" och man får ju inte skratta då... Varje gång jag gång jag går in på min släktings fb-profil (hon som är tillsammans med honom) så får jag mig ett gott skratt för varje gång jag ser hans namn... Känner mig rätt elak... Men det är ju så fult (iaf här i Sverige, vet inte hur det låter i Finland, men men)!
  • Anonym (får man va med)

När jag växte upp fanns det en kille i min ålder som hette Rutger....Ursäkta men det är nog bland de gräsligaste namn jag hört. Associerade alltid till rutten..Nu som vuxen kan man skämmas för hur man tänkte då kanske..

• Anonym (Keep it simple)

Mitt absoluta hatnamn är Sonja, konstigt nog tycker jag att många verkar gilla det. Örjan och Ulrik går också bort. Sen alla påhittade namn, engelska/amerikanska namn (Hayley -why??) och namn med konstiga stavningar.

• Anonym (Marie)

För att hålla mig till namn jag faktiskt har sett på svenska barn (på internet, så kan inte intyga äktheten):

- MeKeyla. Fult i vilket fall som helst, men är ett utpräglat afroamerikanskt namn. Skitskumt på en helsvensk tjej.

- Nheo. Vad gör h:et där? Ser bara så fel ut. N+h är inte en bokstavskombination som förekommer i något västerländskt språk vad jag har sett.

- Kendra. Kan det bli mer amerikansk porrstjärna än så?

- Enzo. Så fult ljudmässigt bara.

• Anonym (Keep it simple)

Hörde förresten två barn på Leos Lekland häromdagen som kallade varandra Vatten och Solsken. Jag hoppas så att det bara var påhittade leknamn!

• Anonym (.....)

Hemska dubbelnamn

Klas-Henry
    Ola-Göran
    Frans-Herbert
    Tor-Göran
    Tor-Bertil

Eller "ko"namn i stil med Blanseflor, Rosa, Rita, Blenda.

Dessa klår allt annat. Rent grymt att kalla barn dyl. Sen finns det ju poppis-namn som klingar lite "billigt" (i stil, jag tycker det är coolt med utlandsklingande namn), men dessa smälter ju ändå in i massan eftersom fler heter det.

På min tid hette poppis namnen Therese, Nathalie, Pierre.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?