• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (anonym)
    AnnaBr skrev 2014-01-03 05:35:23 följande:
    Havanna.... stackars unge o bli döpt efter platsen man blev gjord.... 

Min systerdotter blev inte gjord där, men hon heter det ändå
  • DenNamnbitne
    Apotheosis skrev 2014-01-03 00:52:42 följande:

Jag bor i Kalifornien och namnet Angelica är OVANLIGT här. De som heter så kommer inte härifrån. Namnen Angelina och Angelique finns här men är inte särskilt vanliga men just Angelica har jag faktiskt inte träffat en enda. ;) Noel har jag inte heller träffat någon och det är väl ändå ett franskt och inte ett amerikanskt namn?

Faktum är att de flesta här har helt vanliga Amerikanska namn typ John, Michael, Sandra eller Christine. Just John träffar jag typ tre olika varje dag. Det MÅSTE vara Amerikas vanligaste namn.
    Normala amerikanska namn som John, Michael och Christine har jag inga problem med. Det är inga viljavarapopstjärnenamn i mina ögon. 
  • DenNamnbitne
    sockerdricka skrev 2014-01-03 01:00:36 följande:
    Jag måste tillstå att jag har en smula svårt att föreställa mig hur någon kan hålla ett spädbarn i sina armar och säga "Åh, detta är en liten Lennart/Göran/Håkan"...
    Men så tillhör jag också den yngre generationen. :)
    Jag har extremt stor respekt för föräldrar som ger sina barn dessa vackra namn. Lennart, Göran och Håkan är stiliga svenska namn, jag ser inga fel med dem. Att ge barn namn ur "fel" generation är väldigt smart. Då får barnen fina namn som alla känner till men de är ändå unika i sin åldersgrupp.
  • Anonym (dubbel)

hans-bertil och alla andra dubbelnamn. Hemskt. Och gamla namn som sverkel, gösta, boris, evert, albert, emil, USCH!

• Anonym (Melinda)

Johan, Mikael, Per, Jon, John, Otto, Fredrik

Filippa, Fia, Anette, Jeanette, Karin, Mona

• Anonym (....)

Avskyr flickiga namn som felicia, stephanie, lizette osv. Urk...

• Anonym (Fy)
    Texas, Diesel, Elvis. Tänker bara på WT-föräldrar där den ena kört för mycket lastbil...

Neo och Nemo. Bara skitfula namn.

Cindy, Sandra, Miranda, Angelika, Tindra, Engla, Jennifer, Jenny, Annette ("Nettan" - fyyy!), Doris och... Skyler (som tydligen blivit rätt poppis efter TV-serien Breaking Bad).

Lite off, men halva min släkt är finnar så medan vissa fnissar åt deras namn känner jag mig ganska neutralt inställd. Dock har min finska släkting blivit tillsammans med en lika finsk Tarmo och det kan ju vara bland de fulaste namnen jag någonsin hört...
  • Anonym (skvallerbytta)

Här finns det en som heter Inge Fräs :)

taquine skrev 2014-01-02 18:53:38 följande:
    Min man känner faktiskt en som heter Inge Snygg (han är ful som stryk kan tilläggas)
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?