• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Eugenie
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 22:58:20 följande:
    Klas hette min förste pojkvän som var en gris. Så jag håller med, fult fult fult. Har känt en till Klas (skolan) som var ett pucko. Marina heter dock en väninna till mig som är heeelt underbar. Men jag tänker på havet, marinblå osv. Så nä, det namnet faller bort ändå.
    Klas blir för mig väldigt mycket bättre om det stavas Claes. Klas = Klas Klättermus, men Claes är en stilig man!
  • Eugenie
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 23:09:40 följande:
    Vad taskigt, synd om barnen ju . Det är inte barnens fel att de fått ärva fula gener... Men Boris Beckers dotter är väl inte alltför fager...

Mamman verkar vara mulatt, och blandningar är alltid ett vågspel. Har sett en del väldigt fina mulatter och blandningar mellan mulatter och vita, där de fått det panteraktiga och smidiga från den svarta föräldern, svart hår, bruna ögon och varm hudton - men europeiska anletsdrag. Men om färgerna blir europeiska och anletsdragen afrikanska, så kan det se väldigt konstigt ut. Verkar vara det som har hänt här.
  • Anonym (Name it)

Åh det finns ju så många fula namn där ute.. ;) jag tycker Axel är väldigt fult. Det är ju liksom en kroppsdel, förstår inte hur det har blivit så poppis! Gillar inte heller Hugo, Felix, Penny, Dennis - låter som seriefigurer. Milliam, typiskt namn som yngre ensamstående mammor ger sina barn. En ung mamma här har döpt sina barn till Enya & Harley.. Jag tycker om äldre namn, men ibland känns det som att en del föräldrar ger sina barn namn som dom tycker är lite "fulsnygga" själva, typ Dagny, Helmer, Herman, Ulla, Rolf, Sedan är jag väl inte så förtjust i namn från min egen generation heller, typ Andreas, Simon, Emma, Karl, Johan, Jakob, Madeleine. Är väldigt glad att jag själv inte fick barn när jag var runt 16-17, mitt favvonamn då var nämligen Alexis.,

• Anonym (Name it)

Just det, stötte på en flicka en gång som hette Beda. Hon var dessutom stor o tjock - breda Beda liksom.

• Eugenie
    Anonym (Name it) skrev 2014-01-03 02:53:49 följande:
    Just det, stötte på en flicka en gång som hette Beda. Hon var dessutom stor o tjock - breda Beda liksom.
    Usch då. Hette hennes syster Ada..?
  • Eugenie
    enmodigman skrev 2014-01-03 01:13:12 följande:
    Mamma
    Tja, Lillemor finns ju!
  • Anonym (Name it)
    Anonym (stackars Rutger) skrev 2014-01-03 00:22:58 följande:
    Svetlana är fortfarande ett ruskigt fult namn oavsett betydelse. Synonymt med håriga maskulina kvinnor som käkat för mycket anabola. 

Haha, vi hade en lärare i skolan som svettades något kopiöst och vi kallade honom för " Svetlane" så tyvärr förknippar jag det namnet med svett och jag tror att många i Sverige gör det, hur fint det än må vara i ex Ryssland.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Name it) skrev 2014-01-03 02:53:49 följande:

Hette storebrorsan algott?
  • Eugenie

Lillebil har jag känt en kvinna som hetat. Det är rätt konstigt. Det finns - eller fanns då i alla fall - en bilbudsfirma som hette det!

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?