• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Qaroline
    enmodigman skrev 2014-01-02 23:03:03 följande:

Nu skojar du allt
    Om jag har en finne brukar jag säga att jag har en Virpi, trodde inte det var ett namn först, men så praktiserade jag på en fotostudio och en annan som också va där sa att hennes mamma hette det höll jag på att sätta kaffet i halsen och höll mig verkligen för skratt. Tur att jag inte sagt nått om mitt finnenamn eller ställt mig vid spegeln och sagt "fy vilken stor Virpi jag har i pannan" de kunde ju blivit pinsamt xD
  • Anonym (Lill)

En bekant har ett barn som heter Desdemonia.

Om barnets treårstrotsar så att man tror att hon är besatt? Ja.

• höst
    Maryam88 skrev 2014-01-02 19:49:44 följande:
    Ethel, Gretel, Ulla, Torkel, 
    Gretel är inte ett vackert namn men jag kände en tjej som hette det när jag växte upp och hon var så snäll och sjöng underbart så det är ett ok namn för mig ändå.
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Qaroline skrev 2014-01-02 23:22:34 följande:
    Om jag har en finne brukar jag säga att jag har en Virpi, trodde inte det var ett namn först, men så praktiserade jag på en fotostudio och en annan som också va där sa att hennes mamma hette det höll jag på att sätta kaffet i halsen och höll mig verkligen för skratt. Tur att jag inte sagt nått om mitt finnenamn eller ställt mig vid spegeln och sagt "fy vilken stor Virpi jag har i pannan" de kunde ju blivit pinsamt xD
    Virpi - virrpinne. Varpu - varig pulla :).
  • Anonym (Classic)
    Anonym (Lill) skrev 2014-01-02 23:22:55 följande:
    En bekant har ett barn som heter Desdemonia.

Om barnets treårstrotsar så att man tror att hon är besatt? Ja.
    Det måste vara en grav misstolkning/missförstånd av namnet Desdemona som är mest bekant för att det förekommer i en av Shakespeares pjäser.
  • Häxan Elvira

Jag ogillar starkt namn som Stephanie, Tiffany, Nicole, Melissa, Denise osv, ryser...

Och löjliga stavningar som flera andra nämnt, Chewhin, Mhy, Shebaztian osv, kräks.

Andra fula namn är Samuel, Emanuel, Eskil, Ester, Elvira, Alfred, alla dubbelnam med Björn, Albin, Vera, Viggo, Stella, Wilmer. Finns hur många fula namn som helst

• Anonym (Nyfiken strut)
    höst skrev 2014-01-02 23:24:04 följande:
    Gretel är inte ett vackert namn men jag kände en tjej som hette det när jag växte upp och hon var så snäll och sjöng underbart så det är ett ok namn för mig ändå.
    Hans och Greta är en tysk folksaga nedtecknad av bröderna Grimm. På tyska heter sagan Hänsel und Gretel.
  • poirot

Det gräsligaste kan jag nog inte föreställa mig, men Göran skulle jag iallafall aldrig välja!

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • David76

Fula namn och även rätt elaka, tycker jag är: Näcken, Judas, Hitler, Tarzan och Barabas. Kan säkert göra listan längre om nån vill?

• Anonym (Svetlana)
    La Chica skrev 2014-01-02 21:39:27 följande:
    Ah, jag visste att jag hade glömt ett namn på listan! Tycker likadant om det namnet.  För mig blir det "Lana som luktar svett". Likaså om Beatrice. Smeknamnet "Bea" är inte så nice heller. Kul att bli kallad efter den fetaste såsenFlört
    Svetlana stavas med ett T och inte två TT! Svet betyder inte svett! Svet betyder ljus. Så namnet betyder att man är ljus. Jag tycker att namnet är fint men ni i Sverige fattar inte innebörden av den. Idioter.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?