• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • mepetite
    fnyske skrev 2014-01-02 21:57:02 följande:
    Grillbritt o Köttstråle! Jag dör av garv!!

Haha bäst idag, grillbritt haha
  • Elmocco

Rune, Jerker och Adolf kan man väl knappast döpa en någorlunda gullig unge till?

• Hilmas Mamma

Rutger, Desirée, Freddie, Jennie, Kurt..... O alla tillgjorda "namn" tex Tuva-Li, cassandra, maja-Lisa.... Ja ni förstår.... Finns måååånga fler dessvärre....

• fnyske

Som jag kommer på just nu:
    Flicknamn: Hulda, Greta, Linn, Saga, Hjördis, Gunilla

Pojknamn: Gunnar, Hugo, Rasmus, Pontus, Sten, Sivert, Arnold, Sverker, Bo, Casper.

• Trolla

Hahahaha!!!

Surpuppan skrev 2014-01-02 22:00:30 följande:
    Slaktarns tvillingar?

• Plektrum
    Eugenie skrev 2014-01-02 21:51:36 följande:
    Ja, Ulrika är verkligen fruktansvärt! Och av någon anledning har alla ulrikor jag känt varit konstiga, otrevlige, avskyvärda människor också... Så många sammanlagt, att det nästan är statistiskt säkerställt!
    Då känner jag ett undantag. Min bästa vän som är intelligent, trevlig och aldrig skulle göra en fluga förnär. Hon har dock aldrig kallats för Ulle.
    Motion är bara trams. Är man frisk behöver man det inte och är man sjuk så ska man undvika det - Henry Ford
  • La Chica
    mepetite skrev 2014-01-02 22:00:29 följande:
    Majbjörn, thorhild, gunnel..texas wtf?
    Haha, Majbjörn! Dör av skratt här! Vad är det för kön?
    fnyske skrev 2014-01-02 21:57:02 följande:
    Grillbritt o Köttstråle! Jag dör av garv!!
    *Rullar på golvet av garv*
    Luck. Runs. Out.
  • Anonym (Jox)

Känner ett par som nyligen fick en flicka och kallade henne Fiona... Tycker synd om flickan o tänker bara på Fiona i shrek filmerna när jag hör namnet..

• Anonym (,,,)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 19:42:02 följande:
    Senaste avsnittet av Solsidan: Sonen döptes till LOVE.

Fint eller fult?

Fult
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?