• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (Baah)
    5by5 skrev 2014-01-02 22:15:15 följande:
    Madicken är ju ett smeknamn på det väldigt vackra namnet Margareta. Kunde väl flickstackarn fått heta istället!

Hon fick heta Elisabeth i andranamn istället. (Lillasyster Lisabeth) haha

Storasyster har ett fint namn och detta skär sig totalt.
  • 5by5
    Anonym (Baah) skrev 2014-01-02 22:18:31 följande:

Hon fick heta Elisabeth i andranamn istället. (Lillasyster Lisabeth) haha

Storasyster har ett fint namn och detta skär sig totalt.
    Elisabeth är ju väldigt fint. Då har hon ju något att byta till när hon blir äldre. Lycka till på jobbintervjun med namnet Madicken liksom :P
  • Kotte2

Anselm - bokstäverna snubblar i munnen tycker jag:/ Gräsligt! Fast en liten Köttstråle på det!;)

• Kaupa Jaur

Top 5 gräsligaste jag vet (inte i någon ordning egentligen....) Återkommer med fler hatobjekt senare.

Pojkar
    1. Allan

2. Bertil
    3. Kalle
    4. Gusten
    5. Rune

Flickor
    1. Märta
    2. Greta
    3. Tove/Tuva
    4. Randi
    5. Alla namn som slutar på li/lee, tex Saga-Li, Rosi-Lee....

• Anonym (malena)

Köttstråle!!!!??? Huuu vad äckligt!Hahaha! Finns hur många fula namn som helst enligt mig, här kommer ett axplock; Börhild, Hjördis, Berta, Märta, Ruben, Runar, Orvar, Boris, Benny, Conny och namn som låter "påhittade" exempelvis; Nova -Lee, Tindra-tiara samt när personer med typiska svenska efternamn heter olika saker på engelska i förnamn så att kombon blir typ; Shadow Andersson eller Rainbow Persson etc...

• enmodigman

Min granne heter Lambada Pettersson

• Anonym (Hallåeller)

Fula flicknamn (enligt mig):
    Alicia, Alissa, Melissa, Cornelia, Cassandra, Ängla, Tindra, Camilla, Ida, Isabella, Nova, Ulrika, Patricia, mfl

Fula pojknamn (enligt mig):
    Kevin, Robin, William, Willgot, Liam, Ronny, Sonny, Conny, Tonny, Magnus, Ulrik, Patrik, Rikard,  mfl.

• Anonym (koko)

MELKER!!!! klarar inte av det namnet

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?