• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Eugenie
    Anonym (lusen) skrev 2014-01-02 21:37:32 följande:
    Örjan, Urban, Ulrika (som kanske kommer kallas för Ulle)
    Ja, Ulrika är verkligen fruktansvärt! Och av någon anledning har alla ulrikor jag känt varit konstiga, otrevlige, avskyvärda människor också... Så många sammanlagt, att det nästan är statistiskt säkerställt!
  • gilmore
    MsCaptaine skrev 2014-01-02 21:48:01 följande:
    Köttstråle - det låter helt otroligt men det finns registrerat som namn. Jag kan bara inte förstå varför man skulle ge sitt barn ett sånt namn. Känns som att Cewin, Texas och liknande bleknar i jämförelse.
    Jag skrattar så tårarna sprutar! Köttstråle? ALLVARLIGT? Drömmer
  • Anonym (stackars Rutger)
    Anonym (stackars Rutger) skrev 2014-01-02 21:49:21 följande:
    Urban, Mårten, Håkan, Kevin, Bengt, Bruno, Ulla, Ultima, Dick, Muhammed, Hassan, Gert, Ronny, Sonny, Conny, Lennart, Benjamin, Pål, Gertrud, Love, Tindra, Nova, Jennifer, Kim, Leif, Melker, Bert, Berta
    Glömde Lisbeth. Usch och fy! Har aldrig träffat en trevlig Lisbeth blä
  • Anonym (Kräsen)

Alva (Efter en gammal bekant från högstadiet), tjejen var mullig/FET/tjock/stor/rund? och fick höra :Alva Melin, fet som ett svin!
    Så det har jag dåligt minne av. 
    Kevin, Johanna, Ida(Kvart i tre-Ida),
    Matilda(Har aldrig sett en icke-ful tjej som hetat det.), Caroline, Bertil, Maja/Maya.. värsta!  
    Tova/Tova(Tovor i håret)
    Johannes, Rolf och Torkel-Ville.
    Nellie, Cassandra, Nova-Li/Lee, Nova, alla dubbelnamn som slutar på Lee/Li.

Fina namn tycker jag Elisabeth, Alicia, Olivia, Amanda, Sofie är.
    Karl-Johan, Erik, Anton, Oskar, Gustaf och Vilhelm är fina killnamn.

• Anonym (namn)

Förutom alla namn där man omotiverat stoppar in X, W, Z och Q så ryser jag av dessa namn:
    Tindra, Tinia, Ängla/Engla, Juno alla -Li namn (typ Tuva-Li osv) Hedvig, Hedda, cassandra osv
    Kevin, Liam, Charlie, Brooklyn, Viggo alla -y namn (typ Kenny osv)

Dessutom spyr jag lite i munnen när föräldrar hittar på "kreativa" stavningar för att dom vill att ungen ska sticka ut lite (precis som om ungen inte redan sticker ut med sina 2 mindre begåvade föräldrar)

• mepetite

Majbjörn, thorhild, gunnel..texas wtf?

• Surpuppan
    fnyske skrev 2014-01-02 21:57:02 följande:
    Grillbritt o Köttstråle! Jag dör av garv!!

Slaktarns tvillingar?
  • Anonym (så många fula)

Finns så många fula namn, orkar inte tänka på alla men dessa är fulast från topp-100, 2012

Nellie
    Lilly
    Nova
    Tyra
    Lea/h
    Meja
    Melissa

Hugo
    Liam
    Leo
    Melvin
    Sixten
    Leon
    Kevin
    Jonatan
    Malte
    Mohamed
    Ebbe
    Neo
    Loke
    Joel
    Vidar
    Elvin
    Elis
    Milton
    Tim
    Hjalmar
    Colin
    Hannes
    Tage
    Levi
    Matteo

• studentbruttan29

Orvar, Urban, Märta, Bert, Pär, Viola, Björn, Sten, Stol, Bord eller vad fan de nu kommer på.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?