• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Surpuppan
    Marcia 790 skrev 2014-01-02 21:35:04 följande:
    Gillar verkligen inte Ursula eller gamla namn på barn finns undantag då. Men tex Pär-ola Pär-erik eller inge-britt Ingeborg. Nej tack.
    Sen vill jag bara påpeka att namn kan värkligen inte bli rättstavade. Tex så hade jag stavat Alexsander efter hur det låter så hade det blivit Alekxsander . Så det är så

Skriver du Alekxsander så låter det ju Alek-ks-sander.
  • La Chica
    La Chica skrev 2014-01-02 21:33:05 följande:
    Hjalmar, Berta, Ingegerd, Evert, Gösta, Torsten, Torbjörn, Ingeborg, Asta, Gunilla, Torkel, Fritiof, Sigurd, Margareta, Stina, Hedvig, Åsa, Sverker, Håkan, Frans, Frank, Agda, Rigmor, Barbro, Åslög, Örjan, Orvar, Urban.
    Svetlana, Beatrice, ULLA!!
    Luck. Runs. Out.
  • Eugenie
    Anonym (Jossan) skrev 2014-01-02 21:26:40 följande:
    Jag såg en barnvagn med reg.plåten "TUVA-LEE". Det kan vara bland de hemskaste namnen som jag har hört, annars är syskonnamnen Myra, Humla och Bagge i topp.
    Riktigt hemska!
  • Sjömamma
    Köttstråle - det låter helt otroligt men det finns registrerat som namn. Jag kan bara inte förstå varför man skulle ge sitt barn ett sånt namn. Känns som att Cewin, Texas och liknande bleknar i jämförelse.
  • Plektrum

Inte direkt fult men en aningen fantasilöst: Anders Andersson, Karl Karlsson, Sven Svensson o.s.v.

Satu. Låter som ett avhugget satunge.

Boris

Motion är bara trams. Är man frisk behöver man det inte och är man sjuk så ska man undvika det - Henry Ford
  • Sagamarielouise

Rangerar och hulda

Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Anonym (plopp)

finns mååånga namn.. men jag sitter här och har lite smått tråkigt, så jag kan dra några som jag inte gillar spec. mycket..

Daniel, Petra, Peter, Petronella (gillar ej namn på P) Kevin, Jennifer/Jenny, Liam, Bodil,Conny, Ronny, Melissa, Ronja, Ivar, Isak (gillar inte namn på I) Desiree (tänker bara på diaree) Konrad, Nova (ibörjan tyckte jag det var sött, men iomed att ALLA ska döpa sina barn till det, tycker jag faktiskt inte det är fint längre..

• Anonym (stackars Rutger)

Urban, Mårten, Håkan, Kevin, Bengt, Bruno, Ulla, Ultima, Dick, Muhammed, Hassan, Gert, Ronny, Sonny, Conny, Lennart, Benjamin, Pål, Gertrud, Love, Tindra, Nova, Jennifer, Kim, Leif, Melker, Bert, Berta

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?