• Eugenie

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det går ju inte att välja. Finns så många hemska namn nuförtiden. Men Agda, Hjördis, Alma, Tyra, Agata, Ester eller Asta hade jag inte velat heta själv i alla fall... Död Och inte heller något könsneutralt, som t.ex. Kim, Tintin eller Leslie.

• Eugenie
    Apotheosis skrev 2014-01-02 21:19:16 följande:
    Det är så svårt att välja. Det finns så många namn jag tycker är jättefula.

Alla dubbelnamn, vartenda ett av dem! Allt från AnnaKarin till NovaLi.

Alla namn som börjar på Å, Ä, Ö eller B med "Benjamin" som enda undantag.

Alla namn som också är ord, typ Björn, Tindra, Sten, Älva och så vidare.

Alla namn som är felstavade, allt från cazzandrah till theresé.

Alla namn som är förkortningar på riktiga namn till exempel "Liam" istället för "William" eller "Lasse" istället för "Lars".
    Håller med dig om det mesta, fast inte om de urgamla substantivnamnen. Ingen människa kan ju idag haka upp sig på att Björn, Ulf, Sten eller Stig även är namn för ting. Värre är det dock med de helt nypåhittade namnen, som Tindra, Glimma, Sväva och Älva...
  • Eugenie
    Anonym (Jossan) skrev 2014-01-02 21:26:40 följande:
    Jag såg en barnvagn med reg.plåten "TUVA-LEE". Det kan vara bland de hemskaste namnen som jag har hört, annars är syskonnamnen Myra, Humla och Bagge i topp.
    Riktigt hemska!
  • Eugenie
    Anonym (lusen) skrev 2014-01-02 21:37:32 följande:
    Örjan, Urban, Ulrika (som kanske kommer kallas för Ulle)
    Ja, Ulrika är verkligen fruktansvärt! Och av någon anledning har alla ulrikor jag känt varit konstiga, otrevlige, avskyvärda människor också... Så många sammanlagt, att det nästan är statistiskt säkerställt!
  • Eugenie
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 22:58:20 följande:
    Klas hette min förste pojkvän som var en gris. Så jag håller med, fult fult fult. Har känt en till Klas (skolan) som var ett pucko. Marina heter dock en väninna till mig som är heeelt underbar. Men jag tänker på havet, marinblå osv. Så nä, det namnet faller bort ändå.
    Klas blir för mig väldigt mycket bättre om det stavas Claes. Klas = Klas Klättermus, men Claes är en stilig man!
  • Eugenie
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 23:09:40 följande:
    Vad taskigt, synd om barnen ju . Det är inte barnens fel att de fått ärva fula gener... Men Boris Beckers dotter är väl inte alltför fager...

Mamman verkar vara mulatt, och blandningar är alltid ett vågspel. Har sett en del väldigt fina mulatter och blandningar mellan mulatter och vita, där de fått det panteraktiga och smidiga från den svarta föräldern, svart hår, bruna ögon och varm hudton - men europeiska anletsdrag. Men om färgerna blir europeiska och anletsdragen afrikanska, så kan det se väldigt konstigt ut. Verkar vara det som har hänt här.
  • Eugenie
    Anonym (Name it) skrev 2014-01-03 02:53:49 följande:
    Just det, stötte på en flicka en gång som hette Beda. Hon var dessutom stor o tjock - breda Beda liksom.
    Usch då. Hette hennes syster Ada..?
  • Eugenie
    enmodigman skrev 2014-01-03 01:13:12 följande:
    Mamma
    Tja, Lillemor finns ju!
  • Eugenie

Lillebil har jag känt en kvinna som hetat. Det är rätt konstigt. Det finns - eller fanns då i alla fall - en bilbudsfirma som hette det!

• Eugenie

Sedan finns det ju massor av namn som i sig är fina, men som har blivit fula för en själv för att man känt avskyvärda människor som hetat det. Ulrika, Annika, Ann-Christine, Madeleine och Rebecca är för mig exempel på sådana namn. Ryser bara jag hör dem! Carina och Anneli ger inte heller några trevliga minnen...

• Eugenie
    Anonym (Name it) skrev 2014-01-03 03:03:03 följande:

Ja fy REBECCA! Hatar verkligen det namnet, men det beror helt och hållet på en väldigt dum person dom heter det. Eller Charlotte..
    Ja, Charlotte glömde jag. Kände en ytterst odräglig Charlotte en gång, som ständigt skröt om hur begåvad och duktig hon var som pluggade till civ ing. Sedan använde hon sin titel till att starta en charlatanverksamhet, där hon påstod att hon konstruerat ett instrument som kunde mäta människor "aura"... Obestämd Hon tjänade tydligen massor på det.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?