Inlägg från: Sagamarielouise |Visa alla inlägg
  • Sagamarielouise

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Rangerar och hulda

Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Sagamarielouise

Mina barn( iallafall pojken) har utlänsknamn. Men för att vi ska flytta t Australien och för att maken är därifrån. Men vi uttalar namnet på engelska.cså jag skulle aldrig säga nejtan till honom

Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • Sagamarielouise
    Sinbad skrev 2014-01-04 04:18:21 följande:
    Nova, Tindra, Stephanie, Tiffany, Nellie, Kelly, Engla, Angelica, Tuva-Li, Jordan, Ida, Jeanette, Beatrice, Gertrud, Lillemor, Carita, Desirée, Britta, Kajsa, Diana, Vanessa, Melissa, Kimberly, Ashley, Paris, Sandra, Decibel, Joline, Hailey, Gabriella, Barbie. Liam, Kevin/Cewin, Sylvester, Rambo, Gösta, Dante, Melvin, Neo, Sonny, dom flesta Y-namnen såsom Ronny, Conny, Jonny osv. Colin, Cash, Otto, Milton, Milo, Mio, Nathan, Jack, Kian, Siad, Mohammed och diverse olika stavningar, Mehmet, Abdullah, Samir. Det jag kom på som jag tycker är gräsliga och fula namn jag aldrig hade döpt en unge till. Finns mera såklart men håller mig till detta.

Varför tycker du att Nathan är ett fult namn? Min son heter det.
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31 ~ Noah 14-01-04
  • Sagamarielouise
    Sinbad skrev 2014-01-04 15:56:13 följande:
    Jag tycker inte att det är estetiskt fult om man jämför med tex Gösta, Gert och liknande, men jag skulle aldrig döpa min unge till Nathan eftersom att både jag och sambon har finska efternamn och det hade sett och låtit gräsligt. Samma om man hade hetat Svensson och andra typsiska -sson namn! Det hade absolut varit gångbart med Nathan och andra Amerikanska namn om man har ett Amerikanskt eller Engelskt efternamn. Jag tycker inte din sons namn är fult, men det hade som sagt varit gräsligt till mitt och sambons typiska finska efternamn.

Ok. Vi har ju Australiensk bakgrund ( iallafall maken) och vi ska flytta dit igen om några år. Det är den största andledningen som jag har engelska namn på barnen
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31 ~ Noah 14-01-04
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?