• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (Say what!?)
    Anonym (Ful) skrev 2014-01-02 21:11:30 följande:

Tycker det är lite elakt att pika för ett namn. Gissar att det är så pass ovanligt att om hon googlar det när hon blir lite större så får hon upp din elaka kommentar. Jättetrist ifall hon själv är nöjd.
    Tråden handlar ju om gräsliga namn och hennes var i topp!

Vet en som heter Lingonris också. Delad förstaplats med Köttstråle som någon nämnde
  • Trolla

Rutger (rutten) Clemens (klen) Gert (fjärt) Kerstin (byns elakaste frikyrkliga kärring när jag var liten), Agnes (agn=mask) Orvar (korvar) Desirée (diare). Är inte heller förtjust i dubbelnamn, även om det är fina namn.

• La Chica

Kom på ett till:

Gull-Britt!

Luck. Runs. Out.
  • Anonym (Baah)

En väninna till mig döpte sin dotter till Madicken. Jag fnissade för jag var helt säker på att det var ett skämt. Fruktansvärt namn på en liten flicka (passar som sagofigur) jag kan fortfarande inte tilltala henne vid namn, utan säger allt annat jag kan komma på. Tänker på dicken och allt annat otrevligt. Kräks lite i munnen haha

• Johanna6
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 19:06:52 följande:
    Säg att du skämtar. Förvånad
    Jag med, för jäkla gräsligt.
  • Ermenegildo

Pedofilippa

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Anonym (peppar)

Tuva, Tova, Lova, Love. (Kunde lika gärna varit Stuva och Karda.)

Mi, Li, Lee. (Låter som Trazan och Banarnes i-språk)

Engla, (Spöka, Gasta)

Tindra. (Tundra, Stäpp, Savann) 

Trolle, Truls. (Varför inte lika gärna Tomte?)

Kevin.

Med flera.

• 5by5
    Anonym (Baah) skrev 2014-01-02 22:12:56 följande:

En väninna till mig döpte sin dotter till Madicken. Jag fnissade för jag var helt säker på att det var ett skämt. Fruktansvärt namn på en liten flicka (passar som sagofigur) jag kan fortfarande inte tilltala henne vid namn, utan säger allt annat jag kan komma på. Tänker på dicken och allt annat otrevligt. Kräks lite i munnen haha

Madicken är ju ett smeknamn på det väldigt vackra namnet Margareta. Kunde väl flickstackarn fått heta istället!
  • Jag kom inte på något bättre
    Lilje skrev 2014-01-02 20:23:13 följande:
    Mitt ex döpte sina tvillingar till Kolgrim och Ravna. Jag vet inte riktigt hur jag känner för honom längre.

Aaah isfolket :) hade dock haft väkdigt svårt att döpa mitt barn till kolgrim.. speciellt med tanke på hur det slutade för "kolgrim" i böckerna!
    ~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?