• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (Flyktig själ)
    enmodigman skrev 2014-01-02 19:06:01 följande:
    Jag har uppfunnit ett eget namn som min ev dotter ska heta: Cecilika. Fattar inte att det inte är ett namn redan
    Det namnet finns. Om man söker på FB så kommer det upp flera. Dock inte i Sverige.

• Anonym (Nyfiken strut)
    fnyske skrev 2014-01-02 21:57:02 följande:
    Grillbritt o Köttstråle! Jag dör av garv!!
    Skrattande Jag också! Måste vara folk som är besatta av grillkvällar eller nåt. Kommenterar Svetlana och Satu - Svetlana är slaviskt, säkert fint i de länder där man talar slaviska språk men i Sverige associeras det tyvärr till svett. Satu är finskt och ja, det är hälften av Satunge. På svenska :).
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Anonym (koko) skrev 2014-01-02 22:39:33 följande:
    MELKER!!!! klarar inte av det namnet
    Då kan du inte se på Saltkråkan. Farbror Melker, vet du VAAAAD?? Skrattande
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Anonym (Flyktig själ) skrev 2014-01-02 22:42:15 följande:
    Det namnet finns. Om man söker på FB så kommer det upp flera. Dock inte i Sverige.

Då ska jag uppfinna Celiakia. För jag har sjukdomen Celiaki...Flört
  • Spöktuss

Alla dubbelnamn, typ Bengt-Göran och Ulla-Britta. Vad andra döper sina barn till bryr jag mig inte om, men jag skulle inte kunna tänka mig att döpa mitt barn till något av dessa namn.

• Anonym (Nyfiken strut)
    Anonym (Hallåeller) skrev 2014-01-02 22:34:55 följande:
    Fula flicknamn (enligt mig):
    Alicia, Alissa, Melissa, Cornelia, Cassandra, Ängla, Tindra, Camilla, Ida, Isabella, Nova, Ulrika, Patricia, mfl

Fula pojknamn (enligt mig):
    Kevin, Robin, William, Willgot, Liam, Ronny, Sonny, Conny, Tonny, Magnus, Ulrik, Patrik, Rikard,  mfl.
    Ida lilla... (Raskens).
  • Anonym (koko)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 22:43:21 följande:
    Då kan du inte se på Saltkråkan. Farbror Melker, vet du VAAAAD?? Skrattande
    Precis Skrattande
  • Anonym (haha)
    MsCaptaine skrev 2014-01-02 21:48:01 följande:
    Köttstråle - det låter helt otroligt men det finns registrerat som namn. Jag kan bara inte förstå varför man skulle ge sitt barn ett sånt namn. Känns som att Cewin, Texas och liknande bleknar i jämförelse.

Nä, nu luras du lite. Finns inte med på scb iaf.
  • Anonym (Jessan)

Jag har svårt för namn som Tindra och Wilda, även om de verkar vara populära idag.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?