Inlägg från: Anonym (Svetlana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svetlana)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

La Chica skrev 2014-01-02 21:39:27 följande:
    Ah, jag visste att jag hade glömt ett namn på listan! Tycker likadant om det namnet.  För mig blir det "Lana som luktar svett". Likaså om Beatrice. Smeknamnet "Bea" är inte så nice heller. Kul att bli kallad efter den fetaste såsenFlört
    Svetlana stavas med ett T och inte två TT! Svet betyder inte svett! Svet betyder ljus. Så namnet betyder att man är ljus. Jag tycker att namnet är fint men ni i Sverige fattar inte innebörden av den. Idioter.
  • Anonym (Svetlana)
    enmodigman skrev 2014-01-02 23:52:56 följande:

Jag visste det heter Svetlana. Har namnet någon speciell betydelse?
    Svetlana betyder att man är ljus! Dvs, man är ljus som människa = bra människa. Betyder alltså inte ljus som man tänder eller dagsljus.
  • Anonym (Svetlana)

Svetlana uttalas heller inte som Svättlana som i "svett" utan e:t är mjukt. Tänkt Erik! Så e ska uttalas som E i Erik.

• Anonym (Svetlana)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-03 00:08:42 följande:

Man behöver ju inte vara idiot för att man inte kan slaviska språk. Om ett svenskt namn betyder röv eller liknande på ngt slaviskt språk, skulle ni väl också reagera. Har dock inget emot Svetlana, pga att jag vet att det inte är svenskt.
    Jag tog väl lite i och säga idioter men det är så många som jag hört som sagt att det betyder svett att jag typ kokar inombords varje gång jag hör det så överreagerade lite, ber om ursäkt :)
  • Anonym (Svetlana)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-03 00:25:47 följande:
    Ingen fara! Nu vet vi att Svetlana betyder ljus, och det är ju vackert. Solig
  • Anonym (Svetlana)
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-03 00:25:01 följande:
    Alla Svetlanor är inte kulstötare  Fördomar. Har känt en jättesöt Svetlana, utan mustasch.
    Anonym (stackars Rutger) skrev 2014-01-03 00:22:58 följande:
    Svetlana är fortfarande ett ruskigt fult namn oavsett betydelse.
    Synonymt med håriga maskulina kvinnor som käkat för mycket anabola. 
    Japp! Finna jättesöta Svetlanor :D

Och du Rutger om du är man, om du skulle träffat de Svetlanor jag träffat som har modellutseende så skulle du i samma sekund glömma typ att du inte gillade namnet och bli helt upptagen att beskåda deras skönhet. Om en sån skönhet skulle lägga märke till dig då kan jag sannolikt säga att du inte skulle ha något emot hennes namn. Vi vet tjejer vid det laget att ni killar väljer en tjej med ögonen :)

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?