Kaa76 skrev 2014-01-03 15:23:27 följande:
Det fulaste namnet jag vet är Gejbert. Både asfult som namn och namn på en riktigt vidrig person, kan inte bli värre....
Men jag aktar mig för att leta fula namn denna gång (är gravid), när jag väntade andra dottern tyckte jag Saga var det fulaste namn som fans, drog upp detta i tid och otid, hur otroligt fult det var på alla sätt och vis... Japp, när dottern väl var född fans där inget annat namn att fundera över, klart hon var en liten Saga! (kan tilläggas att hon är född ca 10 år innan Saga blev populärt igen.) Så för att inte riskera att samma sak upprepas fokuserar jag på fina namn denna gång :)
Haha. Jag har länge gillat namnet Ivan, så jag föreslog för min sambo att vår son (om vi någonsin fick en sådan) skulle heta så. Hon tvärvägrade, sa att det var ett av de fulaste namnen hon någonsin hört.
Några år senare blev hon gravid, barnet visade sig vara en kille. Jag föreslog åter namnet Ivan och fick åter ungefär samma reaktion. Tiden gick, förlossningen kom närmare. Ingen lösning på namnfrågan - mina förslag passade inte henne och hennes passade inte mig. Ivan var bara ett arbetsnamn, det var hon noga med att betona.
Ivan fyllde fyra år för några veckor sedan. Great success! Och ja, Ivan är hans tilltalsnamn :)