• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anskuli

Rutger hör nog till de fulaste pojknamnen. Av flicknamnen är det kanske Gunlög och Aslög. Det fanns två systrar i vår by som hette så då jag var barn.

• Anonym (blä 2)

Cewin! Herregud! Cevin och Kevin kommer kort efter. Namnens svanktatuering. 

På tjejsidan har vi Tindra. "Hej, jag heter Tindra och mina föräldrars mentala begåvning räckte inte för att ge mig ett namn som fungerar även som vuxen kvinna. Min syster heter Smulan". 

• Anonym (Oh)

Namn i klass med Nova, Tindra, Kevin och Liam, men även Ulla och Bengt.

• AnnaGreta 378
    Anonym (f) skrev 2014-01-03 17:18:28 följande:
    Fulaste tjejnamnet är lite svårare, ogillar de flesta tjejnamn men det är ganska få som är riktigt fula, kommer i alla fall inte upp i huvudet lika snabbt som Hugo.
    Några tjejnamn som jag tycker är fula: Tindra, Ninni, Polly, Ella, Rosa.... ROSA! Där har vi det, ett av mina absoluta hatnamn
    Jag har en Rosa. Glad Hon heter det i mellannamn eftersom hennes systrar också har blomnamn i mellannamn.
    Jag tycker att det är fint. I förstanamn heter hon Sonja. Vad sägs om det? Flört
  • AnnaGreta 378

Jag tycker att engelska namn som uttalas svenskt är väldigt fult. Tex. Pamela som uttalas Pam-ela.

• Anonym (f)
    AnnaGreta 378 skrev 2014-01-03 18:24:03 följande:
    Jag har en Rosa. Glad Hon heter det i mellannamn eftersom hennes systrar också har blomnamn i mellannamn.
    Jag tycker att det är fint. I förstanamn heter hon Sonja. Vad sägs om det? Flört
    I mellannamn kan man ju heta vad för kul som helst utan att det känns så hemskt (egen åsikt), Sonja är rätt fint :P
  • Feltryck01

Gräsligaste och gräsligaste... Men jag fick en knäpp för något år sen och ville absolut ha en dotter som heter Carmen. Eller Karmen om man så vill, alla skulle tänka på dörrkarmar när de träffade henne och uttalade hennes namn svenskt.. Min sambo fick ner mig på jorden igen..

Anything you say, can and will be held against you.
  • Anonym (L)

Ser att många nämner namn med z tex Lukaz. Min son heter Deniz för hans pappa är turk och de stavar så i turkiet. Är det också helt fel? :)

• Anonym (4)

Massor. Mira, Tindra, Engla, Cewin (vem fan vill heta Sevin?) Charlotta, Alfred, Rutger, Mohammed, Shadi, Jonatan, Melvin, Tyra. 

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?