• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Sagamarielouise

Mina barn( iallafall pojken) har utlänsknamn. Men för att vi ska flytta t Australien och för att maken är därifrån. Men vi uttalar namnet på engelska.cså jag skulle aldrig säga nejtan till honom

Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31
  • AnnaGreta 378
    Anonym (L) skrev 2014-01-03 18:51:37 följande:
    Ser att många nämner namn med z tex Lukaz. Min son heter Deniz för hans pappa är turk och de stavar så i turkiet. Är det också helt fel? :)
    Det är inget fel med z. Tror att man retar sig på folk som stavar med z för att vara "märkvärdiga". Min teori.
  • Haannaaa
    AnnaGreta 378 skrev 2014-01-03 19:04:51 följande:
    Det är inget fel med z. Tror att man retar sig på folk som stavar med z för att vara "märkvärdiga". Min teori.
    Och ärligt talat, så många som stavar med z , w och liknande idag. Inte så märkvärdigt längre. Eller? 
  • AnnaGreta 378
    Sagamarielouise skrev 2014-01-03 18:57:01 följande:
    Mina barn( iallafall pojken) har utlänsknamn. Men för att vi ska flytta t Australien och för att maken är därifrån. Men vi uttalar namnet på engelska.cså jag skulle aldrig säga nejtan till honom
    Det är inget fel på osvenska namn! De flesta namn vi använder är ju inte svenska från början. Tex. Sonja (min ena dotter) är väl ett ryskt namn.
     Det är bara lite fult när svenskar uttalar ett osvenskt namn på "svenska".
  • AnnaGreta 378
    Haannaaa skrev 2014-01-03 19:06:10 följande:
    Och ärligt talat, så många som stavar med z , w och liknande idag. Inte så märkvärdigt längre. Eller? 
    Nä. Det är inte så hett längre.
  • Petite Chérie
    Anonym (Svetlana) skrev 2014-01-02 23:48:55 följande:
    Svetlana stavas med ett T och inte två TT! Svet betyder inte svett! Svet betyder ljus. Så namnet betyder att man är ljus. Jag tycker att namnet är fint men ni i Sverige fattar inte innebörden av den. Idioter.
    Men herregud, alla kan inte gilla alla namn. Ett av mina namn har nämnts flera gånger, men vem fan bryr sig?
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • fluu
    AnnaGreta 378 skrev 2014-01-03 18:26:41 följande:
    Jag tycker att engelska namn som uttalas svenskt är väldigt fult. Tex. Pamela som uttalas Pam-ela.
    Jag tycker att det är värre med svenskt uttal på Tyrone.... finns ett par i min mammas hemby. Flera 50- & 60-talister där har "filmstjärnenamn" med svenskt uttal.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lillagris
    Anonym (Färdiga) skrev 2014-01-03 14:56:06 följande:

Finns många fula namn,överlag tycker jag de flesta tant-och gubbnamn som barn får nuförtiden är hemska. Men riktigt gräsliga namn då pratar vi Lucifer,Cazzandrah,Cevin och alla varianter av Tuva-och Nova-Li. Skulle förstås inte heller komma på tanken att kalla våra barn t.e.x Urban eller Helen eller andra fula 60-talsnamn.

Lucifer får man inte döpa till
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?