• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Apotheosis
    Anonym (trippelt dåligt) skrev 2014-01-03 23:37:50 följande:
    Min farfar döpte barnen till Björn, Torbjörn och Styrbjörn.

Nu är man väl van, men jag tycker att han visade prov på både dålig smak och kreativitet.

Hahaha. Jag känner igen fenomenet! Min första pojkvän och jag diskuterade barn och namn när vi var unga. Han föreslog Esbjörn, Thorbjörn och Styrbjörn. "Inga björnar!" Sade jag varpå han förslog Björn.

Apropå kreativitet tycker jag det känns lite pinsamt med folk som är namngivna efter det namnet som hade namnsdag dagen då det föddes. Typ att heta Valentin och vara född 14 februari eller att heta Malin och vara född 10 December.
  • Anonym (Ye)
    Anonym (.) skrev 2014-01-02 18:48:39 följande:

Muhammed och Liknande namn. Mehmet osv.

• poirot

Bögur skulle jag skippa!

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • sporadiskt

Man måste enligt mig hata sina barn om man döper dem till Aslög eller Alfhild... Sen så är ju inte Åke Laban Alfons sven-göran eller Gert så vackra heller... Men smaken är som baken.

• Anonym (ettX)

Kevin. Nova-Lee. Tindra. Wilja. River. Tilja. Sindre. Alexias. Alexis. Fancy. Millijon. Izabellah. Lukaz. Liam. Glenn.
    Sonyah. Isis. Joline. Engla. Ängla. Ninja. Tamlin.

I andra hand:
    Lisa. Maria. Elisabeth. Elin. Elsa. Wille. Olliver.

I tredje hand:
    Alla de ännu onämnbara varianterna av namn som inte existerar.

• poirot
    EnLitenSvamp skrev 2014-01-04 00:11:37 följande:
    Är det e verkligen ett namn??
    Det stavas nog inte så, men det uttalas så.
  • EnLitenSvamp
    poirot skrev 2014-01-04 00:24:45 följande:
    Det stavas nog inte så, men det uttalas så.
    Isländskt eller?
    Trust no one cause the devil was once an angel.
  • poirot
    EnLitenSvamp skrev 2014-01-04 00:30:43 följande:
    Isländskt eller?
    Jag antar det, jag vet bara att det var ett barn som hette det men inte barnets ursprung.
    Hursomhelst känns det inte så jättegångbart i Sverige.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?