• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (jim)
    taquine skrev 2014-01-04 14:31:23 följande:
    Ha ha nu kom mitt namn med som jag inte tycker är sååå fult
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

Gräsligt fula tantiga och gubbiga namn.
  • Tom Araya
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-02 18:26:11 följande:
    Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.
    Vilken fråga! Varför skulle jag överhuvudtaget överväga något namn jag anser vara gräsligt?
  • Sinbad
    Sagamarielouise skrev 2014-01-04 13:30:40 följande:

Varför tycker du att Nathan är ett fult namn? Min son heter det.
    Jag tycker inte att det är estetiskt fult om man jämför med tex Gösta, Gert och liknande, men jag skulle aldrig döpa min unge till Nathan eftersom att både jag och sambon har finska efternamn och det hade sett och låtit gräsligt. Samma om man hade hetat Svensson och andra typsiska -sson namn! Det hade absolut varit gångbart med Nathan och andra Amerikanska namn om man har ett Amerikanskt eller Engelskt efternamn.
    Jag tycker inte din sons namn är fult, men det hade som sagt varit gräsligt till mitt och sambons typiska finska efternamn.
  • Sagamarielouise
    Sinbad skrev 2014-01-04 15:56:13 följande:
    Jag tycker inte att det är estetiskt fult om man jämför med tex Gösta, Gert och liknande, men jag skulle aldrig döpa min unge till Nathan eftersom att både jag och sambon har finska efternamn och det hade sett och låtit gräsligt. Samma om man hade hetat Svensson och andra typsiska -sson namn! Det hade absolut varit gångbart med Nathan och andra Amerikanska namn om man har ett Amerikanskt eller Engelskt efternamn. Jag tycker inte din sons namn är fult, men det hade som sagt varit gräsligt till mitt och sambons typiska finska efternamn.

Ok. Vi har ju Australiensk bakgrund ( iallafall maken) och vi ska flytta dit igen om några år. Det är den största andledningen som jag har engelska namn på barnen
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31 ~ Noah 14-01-04
  • Anonym (jim)
    Sagamarielouise skrev 2014-01-04 13:30:40 följande:
    Varför tycker du att Nathan är ett fult namn? Min son heter det.
    Nathan 07-12-08 ~ Nellie 12-12-31 ~ Noah 14-01-04

Det ÄR inte fint
  • Sinbad
    Sagamarielouise skrev 2014-01-04 16:29:26 följande:

Ok. Vi har ju Australiensk bakgrund ( iallafall maken) och vi ska flytta dit igen om några år. Det är den största andledningen som jag har engelska namn på barnen
    Ok då förstår jag faktiskt det, jag svarade bara ur mitt perspektiv tycker inte Nathan är fult men de passar sig inte iallafall med våra namn. JAG kan nämligen tycka det känns lite sådär när man döper sina barn Kelly, Ashley och dylikt när man inte har några kopplingar till engelsktalande länder eller ett efternamn som låter bra i munnen i kombination med förnamnet.
  • Anonym (1)

Skulle säga Holger  eller Sölve

• Anonym (Nyfiken strut)
    Svetlana, Charlotte, Carola, Nina, Maria, Marie, Katarina, Kasper, Tim, Kim, Robin, Rasmus

taquine skrev 2014-01-04 14:31:23 följande:
    Ha ha nu kom mitt namn med som jag inte tycker är sååå fult

Vi har redan diskuterat Svetlana och kommit fram till att det betyder ljus på slaviska språk, alltså kan det inte vara ett fult "svenskt" namn. Charlotte, Maria och Katarina - allvarligt?? Det är klassiska namn som mina vänner heter. Charlotte är även namn på Monacos prinsessa.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?