• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (hemskt)
    puss skrev 2014-01-05 17:12:31 följande:
    De är en gammal hippiegrupp som gjorde en saga om en liten tjej som heter Ylle.

Va, är det Nationalteatern som gjort den där boomchicka boomchicka-låten som alltid körs på alla babyrytmiktimmar?! Den där man alltid ska skaka maracas som en dåre i refrängen? Hoppsan, man lär sig något nytt varje dag!
  • Anonym (gräsliga namn)

Jukka-Pekka (min svåger)
    Salim
    Månstråle
    Tindra 
    Flinga 
    Rosa
    Rosanna
    Rosmarie
    Marlene
    Marlena
    Marita
    Margita
    Rakel

Milton
    Minus
    Håkan
    Kråke
    Torvald
    Styrbjörn
    Ambjörn
    Stigbjörn
    Torsten
    Torkel ,vilket förfärligt namn
    Gudrun
  • augustisten
    Anonym skrev 2014-01-06 12:30:28 följande:
    Märta Majken Britta

Åh, tre riktiga favoritnamn för mig
  • nymedlem

Mohammed eftersom det finns så otroligt många miljoner människor som heter det.

Balle är tydligen ett namn hörde jag på ts häromdan, inte så "vackert".

• Anonym (Konstigt)

Inte de mest gräsliga men mest konstiga jag träffat på i namnväg är ett syskonpar som heter Jonny-Jon och Jenny-Jane!!!

• Molgan 008
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-01-07 12:12:02 följande:
    Inte de mest gräsliga men mest konstiga jag träffat på i namnväg är ett syskonpar som heter Jonny-Jon och Jenny-Jane!!!
    Wow... WOW... Hur tänkte föräldrarna där egentligen?
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?