• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym

alla y- namn så som Jimmy, Timmy,Kimmy, Kenny, Conny, Ronny, Tommy, Jonny, Benny, Sonny, Sony, Tony, Denny.
    Ali, Muhammed, Josef.

Nicole , Natascha, Cassandra, Linda , Malin , Pernilla, , Lindsey,  och alla amerikanskklingande namn.

Sen fula 50 tals namn så som , Gunbritt, Gunnel, Berit, Sven, Bengt, Lisbeth, Hjördis, Ove, mm

• Wilma45
    Anonym (Mammamu) skrev 2014-01-04 22:48:44 följande:
    Finska namn överlag! Både mina föräldrar är från Finland och man kan tycka att jag birde vant mig, men icke! Eller vad sägs om

Erkki
    Jukka, eller ännu värre, som en kusin heter Jukka-Pekka
    Sisko (=syster)
    Veli (=bror)
    Kalevi
    Kyllikki
    Irmeli

Alla är så hårda och kantiga!

Men det finns ju även fina finska namn, som tex Eila

Hemska "svenska" namn är
    Gert och Gert-Ove
    Gertrud
    Gudmund
    Gilbert
    Styrbjörn
    Märta
    Hilding
    Valdemar
    Irmeli är vackert - och mjukt!
  • Anonym (Haha)

Jag läste Åslög i min kalender igår. Det är nog det fulaste namnet jag nånsin har hört. Haha Åslög..

• Furtuna
    Ingela 885 skrev 2014-01-12 20:45:19 följande:
    Alla tiders bottennapp vad det gäller namn, i alla fall i Sverige, måste väl vara "Snorre" Ändå är det tydligen 25 peroner som faktiskt heter det...  Jag har personligen svårt för namn som är vanliga på de som är födda på 40 och 50-talet, dvs i den generation mina föräldrar föddes. Tex Göran, Kjell, Agne, Sture, Ellen, Kerstin osv.

Snorre e ett gaaaammalt namn, isländskt tror jag, kanske va de norskt? Många i Norge heter de men ja, i Sverige har de blivit mindre populärt eftersom vi numer använder de namnet lite som amerikanarna använder "Peter".. Peter e också fult namn kom jag på :/
  • Furtuna
    julkulan skrev 2014-01-12 23:51:18 följande:
    Bo-Gunnar, Viking, Rutger Idun, Vanja, Rakel

Hahaha va en mamma en mammagrupp jag va med i som fick tvillingar o döpte tjejerna till My & Rakel, jag förstår ju hennes tanke men skulle aldrig själv få för mig de.. Uh hoppas hon.inte ser detta :) förlåt, inget illa menat :)
  • Lady Paraplyh

Tjejnamn: Vilda/Wilda

Killnamn: Cewin

Så namn som Månstråle och dylikt.

• MTK

Vad mer kan man vänta sig av white trash-Familjeliv. Alla nordiska namn hackas på medan hebreiska och kristna som Stefan, Mikael, Johan osv och gangster-namn som Liam och kevin/cevin hyllas.

• Keffria

Dubbelnamn. Skulle ALDRIG någonsin välja att kalla mitt barn för Tuva-li eller Marie-louise eller Curt-Benny

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?