• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • sär skriven
    MTK skrev 2014-01-24 01:35:52 följande:

Tror du har lite svårt att förstå. Ivar Lo-Johansson är en känd författare. Att personen som döpte sitt barn till Ivar-Lo inte skulle känna till det är osannolikt.

Uttala Ivar Lo-Johansson. Och Ivar-Lo Johansson. Det är ganska likt ...

Nämen åh, nu ser jag ju. Trodde att det var original-Ivar som fick sig en känga för namnet. Ursäktar mig med starka värktabletter och dålig sömn.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Furtuna
    MTK skrev 2014-01-23 23:41:47 följande:
    Vad mer kan man vänta sig av white trash-Familjeliv. Alla nordiska namn hackas på medan hebreiska och kristna som Stefan, Mikael, Johan osv och gangster-namn som Liam och kevin/cevin hyllas.

Aja, min dotter har ett nordiskt namn och det namnet har bara nämnts en gång :) tycker däremot att såna som jag tolkar som Whitetrash namn som Conny, Ronny, Sonny, Tommy, Jonny osvosv de nämns om och om igen..
  • Anonym (orolig svärmor)

Gösta! Ugliest ever!

Och Tindra.

• MissEofc

Fast särskriven, misstänker att vi inte tänker på samma, den Ivar-Lo jag såg var en liten pojke med namnmössa som det stod precis så som jag skriver på. Ett dubbelnamn, inte efternamn också.

• sär skriven
    MissEofc skrev 2014-01-24 11:02:36 följande:
    Fast särskriven, misstänker att vi inte tänker på samma, den Ivar-Lo jag såg var en liten pojke med namnmössa som det stod precis så som jag skriver på. Ett dubbelnamn, inte efternamn också.
    Ja, jag såg det sedan. Var visst tröttare än jag trodde inatt. Då förstår jag din poäng!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (Rox)
    Anonym (Dora) skrev 2014-01-24 10:56:36 följande:
    Ursula är gräsligt....
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?