• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Sissel

Finns ganska många namn som jag ogillar, jag tar upp några av varje typ:

Tindra, Rut, Gudrun, Berta, Fia, Cassandra

Svante, Rudolf, Liam, Petter, Hugo, William

• rosyposy

Rutger, Conny, Totte, Greger, Tryggve, Aston, Neo

Tindra, Elda, Vilda, Nova, Kira

• Anonym (Tupp)
    Qaroline skrev 2014-01-12 15:55:47 följande:
    Så du påstår att Kråke är ett normalt och fint namn? Och att Flinga är något man kan döpa en unge till som ingen kommer tycka är konstigt?

Frågan va vilka namn man tyckte va gräsligast och inte kunde tänka sig att döpa ett barn till, varför ifrågasätta någons smak av namn? Alla tycker vi olika, jag tycker inget av namnen va fina på den listan heller och skulle definitivt inte döpa mina barn till nått av dom.

Men varför ifrågasätter du min?
  • Anonym (jim)

Wilma, Elvira, Alice, Alicia, Isabella, Sofia, Benjamin, Tommy, Pär, Hedda.

• Ingela 885

Alla tiders bottennapp vad det gäller namn, i alla fall i Sverige, måste väl vara "Snorre" Ändå är det tydligen 25 peroner som faktiskt heter det... 

Jag har personligen svårt för namn som är vanliga på de som är födda på 40 och 50-talet, dvs i den generation mina föräldrar föddes. Tex Göran, Kjell, Agne, Sture, Ellen, Kerstin osv.

• AnnaGreta 378
    Ingela 885 skrev 2014-01-12 20:45:19 följande:
    Alla tiders bottennapp vad det gäller namn, i alla fall i Sverige, måste väl vara "Snorre" Ändå är det tydligen 25 peroner som faktiskt heter det... 

Jag har personligen svårt för namn som är vanliga på de som är födda på 40 och 50-talet, dvs i den generation mina föräldrar föddes. Tex Göran, Kjell, Agne, Sture, Ellen, Kerstin osv.
    De namnen kommer att bli så heta snart. Tänk en liten bebis-Kjell! Glad
  • Anonym (pillan)

pernilla!!!!!!!!!!!!!! anton!!!

• Simon 681

Severus blev nedröstat förra gången vi pratade namn (frugan har utslagsröst)

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?