• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • puss
    Anonym (hemskt) skrev 2014-01-04 20:31:52 följande:

Det värsta flicknamn jag hört är Ylle. Har träffat ett barn som heter så och även om man med tiden kan vänja sig vid de flesta namn, så går det inte med det namnet. Jag menar, Ylle?! Varför?

De gillar väl Nationalteatern
  • Anonym (scb)
    MsCaptaine skrev 2014-01-02 21:48:01 följande:
    Köttstråle - det låter helt otroligt men det finns registrerat som namn. Jag kan bara inte förstå varför man skulle ge sitt barn ett sånt namn. Känns som att Cewin, Texas och liknande bleknar i jämförelse.
    Efternamn Det finns ingen person som har efternamnet Köttstråle. Förnamn Det finns ingen kvinna som har namnet Köttstråle som förnamn. Det finns ingen man som har namnet Köttstråle som förnamn.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Amnesovergripande-statistik/Namnstatistik/30903/Namnsok/
  • fluu
    NollÅtta skrev 2014-01-04 19:54:46 följande:
    Jo hon heter Korvas! bloggar.aftonbladet.se/korvasson/2008/10/
    Fast nu är det ju bara ett smeknamn.....
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-04 18:17:19 följande:
    Du är medveten om att Knugen associerar till vår otrogna och måttligt intellektuellt begåvade Statschef va? Kolla in Flashback..

Snyggt namn? Inte i mina öron. Låter som en Halloween-skräckis.
    Jodå. Han har tre normala namn också så det är väl de som kommer från föräldrarna och de andra namnen har han lagt till som vuxen. Av någon anledning.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (scb)
    fluu skrev 2014-01-05 00:25:21 följande:
    Fast nu är det ju bara ett smeknamn.....

Jodå. Han har tre normala namn också så det är väl de som kommer från föräldrarna och de andra namnen har han lagt till som vuxen. Av någon anledning.

Hur många förnamn får man ha? Jag trodde det fanns någon gräns, har nog sett 4 som mest.
  • fluu
    Anonym (scb) skrev 2014-01-05 00:31:34 följande:
    Hur många förnamn får man ha? Jag trodde det fanns någon gräns, har nog sett 4 som mest.
    något kanske är mellannamn. Eftersom hela står med på ratsit borde det stämma. Slå på Knugen, konstigt nog är han den enda i Sverige som heter så ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (scb)
    fluu skrev 2014-01-05 00:34:16 följande:
    något kanske är mellannamn. Eftersom hela står med på ratsit borde det stämma. Slå på Knugen, konstigt nog är han den enda i Sverige som heter så ;)
    Han har 9 förnamn. Förvånad 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (scb) skrev 2014-01-05 00:31:34 följande:
    Tror inte det finns någon gräns. Däremot får berörd myndighet neka namn om de anser det kunna orsaka obehag för bäraren, jag antar att det kan dyka upp sådana motiveringar den dagen någon försöker ge sin nyfödda unge 250 olika förnamn.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?