• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Flaminia
    Lillagris skrev 2014-01-03 19:37:20 följande:
    Lucifer får man inte döpa till

Enligt SCB finns det 77 män med namnet Lucifer i Sverige, varav 8 har namnet som tilltalsnamn, så tyvärr får man heta det.
  • Anonym (?!?!?)
    catwinter skrev 2014-01-04 02:07:38 följande:
    Kom på ett till, nog det allra värsta jag vet... Märit. Bara prova att säga det... Määäääääärit. 

(Sen kommer jag ju alltid att förknippa namnet med den omänskligt tragiska berättelsen av Astrid Lindgren om flickan som var ensam och utstött, och sen dog när hon räddade livet på ett annat barn... och ingen brydde sig. Jag har läst mycket tragiskt i mitt liv men det... det var för hemskt.)
    Hahaha hade en vän på högstadiet som hetter Märit. Väldigt udda namn.. De flesta kallade henne för Marit istället. Låter som att man pratar med ett får... Määääärit.
  • Lillagris
    Flaminia skrev 2014-01-04 10:54:33 följande:

Enligt SCB finns det 77 män med namnet Lucifer i Sverige, varav 8 har namnet som tilltalsnamn, så tyvärr får man heta det.
    Oj ja då hade jag helt klart fel haha!! Men förstår dock inte riktigt hur man kan döpa sitt barn efter djävulen :)
  • Anonym (jupp)

Gretchen och jöns! Ussh!! Själv heter jag Fia, och är än idag arg på min mamma för detta! Kanske var gulligt när jag var barn, men nu i vuen ålder är det jätte svårt att bli tagen på allvar just för mitt "barnsliga" namn, som förövrigt alla tror är ett smeknamn! Döp aldrig era barn till Fia

• Anonym (jim)

Svetlana, Charlotte, Carola, Nina, Maria, Marie, Katarina, Kasper, Tim, Kim, Robin, Rasmus

• Anonym (!)

Ursula, Ulrik, Odd, Orvar, Esbjörn, Eskil, Gun, Hampus är fula namn enligt mig.

Såg att någon att skrivit att Ann var det fulaste namnet för att det betydde ngt fult på ett annat språk. Jag heter Ann, men stavar med e och har aldrig gillat mitt namn. Kort, trist och har i mitt fall medfört uttalsförvirring (de flesta tror, med all rätt, att det ska uttalas AnnE när de ser namnet i skrift). Usch, har bara trista erfarenheter av mitt namn.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?