• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Sagamarielouise skrev 2014-01-04 13:30:40 följande:

Varför tycker du att Nathan är ett fult namn? Min son heter det.

Nathan är fint!! Man ska inte tro på allt man läser.
  • Anonym (Nyfiken strut)
    sallybuse skrev 2014-01-04 14:13:04 följande:
    Maximillian är nog det fulaste namnet.
    Dock tycker jag Max är ok. Fast man kan skämta till det rejält.. jag har dock känt en underbar Max, som nu är i 50-års åldern, så det känns som ett tidlöst namn som aldrig blir helt omodernt - eller modernt.
  • Anonym (Nyfiken strut)
    Furtuna skrev 2014-01-04 13:52:28 följande:
    Hanna är jag förresten döpt till, vidrigt namn, byte namn lagligt när jag va 16 o tog bort Hanna o tog mitt andra namn som tilltalsnamn..
    Hanna är ok, inget konstigt alls. Men jag har också bytt bort mitt födelsenamn, ingen fattar varför. "Det som var så fiiiint." NÄ, inte i mina öron. Avslöjar det ej, alltför ovanligt...
  • Anonym (Nyfiken strut)
    enmodigman skrev 2014-01-04 14:24:43 följande:
    Rumpelstiltskin

Nu hittar du allt på.
  • Anonym (Nyfiken strut)

Jag läste om en tjej som heter Kråka i förnamn.

• taquine
    Anonym (jim) skrev 2014-01-04 12:50:26 följande:
    Svetlana, Charlotte, Carola, Nina, Maria, Marie, Katarina, Kasper, Tim, Kim, Robin, Rasmus
    Ha ha nu kom mitt namn med som jag inte tycker är sååå fult
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Morkullan
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-04 14:25:46 följande:

Nu hittar du allt på.
    Namnet förekommer i en gammal folksaga.
  • sallybuse
    Anonym (Nyfiken strut) skrev 2014-01-04 14:23:34 följande:
    Dock tycker jag Max är ok. Fast man kan skämta till det rejält.. jag har dock känt en underbar Max, som nu är i 50-års åldern, så det känns som ett tidlöst namn som aldrig blir helt omodernt - eller modernt.
    Mitt ena barnbarn heter Max och det är ett fint namn.Men det va ju tur att dom inte satte de andra namnet.Men jag hade ju älskat han ändå.
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?