• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Anonym (ettX)

Teo. Theo. Rawlin. Ellenor. Manolito.

Janett. Anna Karenina.

Allice.

Rolanda.

------

Namn jag älskar men som är oanvändbara:
    Nelson
    Martin
    Rabindranath
    Olof
    Tage
    Gunnar
    Alva
    Fransiscus
    Simon
    Petrus
    Lewi
    Josef
    Ruben
    Naomi
    Ruth
    Mona

• I Rose I

Det måste ändå vara rätt så lyckad att heta Hora och flytta till Sverige.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • EnLitenSvamp
    poirot skrev 2014-01-04 00:33:45 följande:
    Jag antar det, jag vet bara att det var ett barn som hette det men inte barnets ursprung.
    Hursomhelst känns det inte så jättegångbart i Sverige.
    Känns som att en anmälan om barnaga skulle vara rättfärdigat om det skedde i Sverige. Ungens framtid is kolan skulle vara lång och hård.

Ont:

Tor-leif måste vara det fulaste mansnamnet jag kan komma på. (håller mig till Skandinavien)

När det kommer till kvinnonamn så måste det nog bli Gert. (tveksam om detta namn är skandinavisk)

Alla namn med Z är horribla och får min WT radar att ge fullt utslag. 
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • AnnaGreta 378
    Petite Chérie skrev 2014-01-03 19:19:03 följande:
    Men herregud, alla kan inte gilla alla namn. Ett av mina namn har nämnts flera gånger, men vem fan bryr sig?
    Jag har sex barn. Alla sex förnamnen har nämnts i tråden. Tungan ute 
    Jag antar att de som inte gillar de namnen, gillar namn som inte jag gillar. 
    Jag VET att många tycker att mina barn har fula namn. Måhända, men de är sötaste ungarna ändå.
  • I Rose I

Det var inget skämt. Hora är ett arabisk namn och ett av Fatemehs smeknamn.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Qaroline

Nelly, Kelly och Molly, varken med y eller ie, asså fy, värsta namnen jag vet!
    Leo, Joel, Elias, Noa fixar jag inte heller!
    Vilma, Saga, Moa, Ida, Maja, Lisa, Elsa: Booooring! 
    Stefanie, Kimberly, Tiffany och liknande går fetbort.
    Mandel, Hallon, Måne, Tiger, schyssta föräldrar? Hej jag heter Tiger och är 35?
    Sen är väl inte Sven, Gudrun, Greger, Gertrud, Lennart, Jörgen, Berit, Gottfrid och liknande namn nån hit heller!
    Finns så många namn jag inte skulle ge mina barn! :P Hade kunnat fylla på med massa namn men orkar inte just nu :)

Därimot gillar jag mycket "konstiga" namn, fornnordiska och både nya och gamla namn men ovanstående är namn jag inte fixar :) 

• Qaroline
    Qaroline skrev 2014-01-04 01:02:51 följande:

Nelly, Kelly och Molly, varken med y eller ie, asså fy, värsta namnen jag vet!
    Leo, Joel, Elias, Noa fixar jag inte heller!
    Vilma, Saga, Moa, Ida, Maja, Lisa, Elsa: Booooring! 
    Stefanie, Kimberly, Tiffany och liknande går fetbort.
    Mandel, Hallon, Måne, Tiger, schyssta föräldrar? Hej jag heter Tiger och är 35?
    Sen är väl inte Sven, Gudrun, Greger, Gertrud, Lennart, Jörgen, Berit, Gottfrid och liknande namn nån hit heller!
    Finns så många namn jag inte skulle ge mina barn! :P Hade kunnat fylla på med massa namn men orkar inte just nu :)

Därimot gillar jag mycket "konstiga" namn, fornnordiska och både nya och gamla namn men ovanstående är namn jag inte fixar :) 

Hur kunde jag glömma Agnes? Uak!
  • enmodigman

Jag har lite svårt för Örjan, förknippar det med någon som äter insekter

• Psychopath
    Anonym (ettX) skrev 2014-01-04 00:39:04 följande:
    Teo. Theo. Rawlin. Ellenor. Manolito.

Janett. Anna Karenina.

Allice.

Rolanda.

------

Namn jag älskar men som är oanvändbara:
    Nelson
    Martin
    Rabindranath
    Olof
    Tage
    Gunnar
    Alva
    Fransiscus
    Simon
    Petrus
    Lewi
    Josef
    Ruben
    Naomi
    Ruth
    Mona
    Varför är namn som Josef, Mona, Naomi och Simon ogångbara? De övriga är väl lite för vanliga och/eller "gammelnamn" (förutom Rabindranath, har aldrig hört det förr).
  • Anonym (Uääh)

Kenny (Conny, Ronny, Benny osv.), Lillemor, Pia, Therese, Sia.

Alla dessa WT-namn: Tindra, Tyra, Nova, Engla osv.

Finns även namn som jag avskyr pga personer som burit dessa: Jessica, Ebba, Desiree, Mikael, Filip.

*FAVORITNAMN*

Angelica och Adrian.

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?