• Anonym (Nyfiken strut)

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Det är intressant att läsa namntrådar när det gäller barn. Få ämnen väcker så mycket engagemang! Man undrar varför ibland. Antingen är det alltför "WT" typ Kewin eller Texas, eller så är det Adolf och så kan man inte heta, eller så är det Millijon och så kan man inte heller heta, eller så är det Torkel Ville och det är fult. För att inte glömma tvillingarna Knoll och Tott, på gränsen till barnmisshandel att ge såna namn!

Vilket är det gräsligaste namn DU skulle kunna tänka dig på ett barn - pojke som flicka? Eller hen, i dessa könsneutrala tider :)). Och Varför?

Så man vet inför framtida bebisförsök :). Har inga barn själv.

• Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?
  • Lillagris
    Lillagris skrev 2014-01-03 19:37:20 följande:
    Lucifer får man inte döpa till
    Tror jag inte iallfall. Iallfall inte döpa i kyrkan... Tror det va en tråd om det för inte allt för länge sen!!
  • fluu
    Lillagris skrev 2014-01-03 19:37:20 följande:
    Lucifer får man inte döpa till
    Jo? Sist jag kollade var det 75 personer som heter så. En har jag sett live i kyrkan när han döptes.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • neeext
    NollÅtta skrev 2014-01-03 19:49:45 följande:
    Känner en liten bebis som fick heta Korvas...asså hallå

På riktigt? Haha
  • Anonym (så många fula)
    NollÅtta skrev 2014-01-03 19:49:45 följande:
    Känner en liten bebis som fick heta Korvas...asså hallå
    enligt scb finns ingen i Sverige som heter Korvas.
  • neeext
    Anonym (L) skrev 2014-01-03 18:51:37 följande:
    Ser att många nämner namn med z tex Lukaz. Min son heter Deniz för hans pappa är turk och de stavar så i turkiet. Är det också helt fel? :)

Nej jag tycker Deniz är lite småcoolt faktiskt
  • Cupcakerina

Jag tycker inte om förnamn som är saker: Älva, Björn, Sten osv.

Inte heller dubbelnamn: Sven-Bertil, Klas-Göran osv.

Resten är lite blandat så som: Pernilla, Ellen, Alice och Pär. Har fler på lager men det blir så långt om jag ska skriva alla ;)

• Anonym (L)
    neeext skrev 2014-01-03 19:56:30 följande:
    Nej jag tycker Deniz är lite småcoolt faktiskt

• Anonym (Usch 2)

Styrbjörn säger gubben om pojk o olga på flicka Helga på tjej och orvar på kille

Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?