• Furtuna

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

peegasus skrev 2014-01-04 13:44:32 följande:
    Emla!! Varför döper man sitt barn efter en bedövningssalva? VARFÖÖÖR?
    michaelanorlin.blogg.se/ <--- Min gravidblogg beautybym.se <---- Min skönhetsblogg

Många hör fel på min dotters namn (Embla = första kvinnan enligt nordisk mytologi "Ask & Embla" istället för mer kända "Adam & Eva") ibland hör de Emma (som jag anser va skitfult) eller Emla, wtf, nej hon inte döpt efter en salva..
  • Furtuna

Hanna är jag förresten döpt till, vidrigt namn, byte namn lagligt när jag va 16 o tog bort Hanna o tog mitt andra namn som tilltalsnamn..

• Furtuna
    peegasus skrev 2014-01-04 13:52:59 följande:
    EmBla tycker jag är jättefint, hade det som namnförslag till kommande dottern. En bekant till mig döpte dock sin dotter till Emla. Förstår inte... Ska tilläggas att hon är gammal sprutnarkoman som använde emlasalva innan hon tog sig en fix vilket gör det hela ännu mer WT..
    michaelanorlin.blogg.se/ <--- Min gravidblogg beautybym.se <---- Min skönhetsblogg

Uh skrämmande.. :/
  • Furtuna
    Ingela 885 skrev 2014-01-12 20:45:19 följande:
    Alla tiders bottennapp vad det gäller namn, i alla fall i Sverige, måste väl vara "Snorre" Ändå är det tydligen 25 peroner som faktiskt heter det...  Jag har personligen svårt för namn som är vanliga på de som är födda på 40 och 50-talet, dvs i den generation mina föräldrar föddes. Tex Göran, Kjell, Agne, Sture, Ellen, Kerstin osv.

Snorre e ett gaaaammalt namn, isländskt tror jag, kanske va de norskt? Många i Norge heter de men ja, i Sverige har de blivit mindre populärt eftersom vi numer använder de namnet lite som amerikanarna använder "Peter".. Peter e också fult namn kom jag på :/
  • Furtuna
    julkulan skrev 2014-01-12 23:51:18 följande:
    Bo-Gunnar, Viking, Rutger Idun, Vanja, Rakel

Hahaha va en mamma en mammagrupp jag va med i som fick tvillingar o döpte tjejerna till My & Rakel, jag förstår ju hennes tanke men skulle aldrig själv få för mig de.. Uh hoppas hon.inte ser detta :) förlåt, inget illa menat :)
  • Furtuna
    MTK skrev 2014-01-23 23:41:47 följande:
    Vad mer kan man vänta sig av white trash-Familjeliv. Alla nordiska namn hackas på medan hebreiska och kristna som Stefan, Mikael, Johan osv och gangster-namn som Liam och kevin/cevin hyllas.

Aja, min dotter har ett nordiskt namn och det namnet har bara nämnts en gång :) tycker däremot att såna som jag tolkar som Whitetrash namn som Conny, Ronny, Sonny, Tommy, Jonny osvosv de nämns om och om igen..
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?