• finder

planerar syskon i Skellefteå med omnejd

Är en 23årig tjej som planerar syskon till vår dotter som föddes sep -11.  Precis i planeringsstadiet bara men är det någon i Skellefteå som oxå är det? Behöver inte vara syskon utan kan vara första också. Häng med på vägen

• Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-26 13:20:51 följande:
    Känner ingen förhoppning ändå tyvärr ! 

Ge inte upp hoppet. Hjälper inte att deppa :)
  • Camilla040609
    Dakine skrev 2014-03-25 20:30:57 följande:
    Ja, varannan dag de blödningsfria dagarna låter ju bra! Glad Ja, det är samma här. Mitt missfall som jag fick oktober 2009 blev till på andra försöket efter p-piller, 3 månader efter det hade vi sex för första gången sedan missfallet (hade varit så jävla ledsen så ville inte alls att ngn skulle röra mig) och blev gravid direkt på den enda gången! han är nu snart 4 år :) 

Men nu verkar det ta en jävla tid, och visst blir man uppgiven... Börjar vara orolig att det är p-staven som ställde till det i kroppen... Känns bara konstigt att det ska ta så länge!! När jag vet vi prickat in äl varenda gång. 

Tråkigt med skrapning! Hade det inte utvecklats något foster alls? Jag har en vän som blev gravid och de upptäckte då i v 12 att fostret dött i v 7.. så hon fick några tabletter att driva ut allting med hemma. Det värsta hon varit med om. Sedan tog det ett år efter innan hon blev gravid igen, hon har nu en liten dotter på halvåret! :) Så ge inte upp! har en annan väninna som försökte i FYRA år, innan de blev gravida. Hon hade svårt att tro att hon var gravid fram till RUL , men hon är då gode tjock nu och ska ha i juni :) Jätte glada för deras skull! Men hade ju vart kul om vi fick barn samma år ;) så man blir ju lite frustrerad själv... även om jag kanske inte ska klaga. Har ju en underbar son redan, och har ju bara försökt i 8 månader... men för mig är det lång tid!! 

Nope, inget foster alls. Var in i v.10 för kontroll då jag tyckt att det "knäppte" till i magen under  graviditetsvecka 9. Gjorde VUL och inget hjärta syntes på bilden så återbesök på en vecka och inget hjärta då heller men det läkaren såg på bilden hade vuxit med en veckas storlek under en vecka så han blev lite konfunderad och sa att vi fick bestämma själva, antingen ta bort det nu då det inte såg ut att vara en normal graviditet just då. Eller att vänta i 15 dagar till och göra ett nytt VUL, jag bestämde att vi kör på det och det sluade med att det inte var något annat än blodansamling och en moderkaka. Det dom fick ut under skrapningen visade inte vara nånting avvikande heller så det var ju skönt att höra mitt i sorgen. Jag ville inte vara medvetande vid skrapningen så jag tog den under narkos och det känns så skönt att inte känna någon smärta under proceduren.

Så nu hoppas vi att det tar sig snart. Tar det sig inte denna månad så ska jag be om en gyn-kontroll och se så allt ser bra ut "där nere" så att säga.

Jag ska vara väldigt glad som har tre barn redan men det fattas en liten till och inte blev det bättre efter att ha fått "smaka" på hur det är att vara gravid med allt vad det innebär, både bra och dåliga sidor förstås!

• Dakine
    Camilla040609 skrev 2014-03-26 23:35:44 följande:

Nope, inget foster alls. Var in i v.10 för kontroll då jag tyckt att det "knäppte" till i magen under  graviditetsvecka 9. Gjorde VUL och inget hjärta syntes på bilden så återbesök på en vecka och inget hjärta då heller men det läkaren såg på bilden hade vuxit med en veckas storlek under en vecka så han blev lite konfunderad och sa att vi fick bestämma själva, antingen ta bort det nu då det inte såg ut att vara en normal graviditet just då. Eller att vänta i 15 dagar till och göra ett nytt VUL, jag bestämde att vi kör på det och det sluade med att det inte var något annat än blodansamling och en moderkaka. Det dom fick ut under skrapningen visade inte vara nånting avvikande heller så det var ju skönt att höra mitt i sorgen. Jag ville inte vara medvetande vid skrapningen så jag tog den under narkos och det känns så skönt att inte känna någon smärta under proceduren.

Så nu hoppas vi att det tar sig snart. Tar det sig inte denna månad så ska jag be om en gyn-kontroll och se så allt ser bra ut "där nere" så att säga.

Jag ska vara väldigt glad som har tre barn redan men det fattas en liten till och inte blev det bättre efter att ha fått "smaka" på hur det är att vara gravid med allt vad det innebär, både bra och dåliga sidor förstås!

Men fy så jobbigt! Men var ju bra att det inte var något foster ialla fall. 
    Ja, man ska vara lyckligt lottad att man har barn, men vi saknar också åtminstone två till här hemma ;) 
    Och sonen börjar längta efter syskon.. Alla hans kompisar och kusiner har ju, och jag har alltid velat ha flera barn så blir galen på det här! Dessutom när alla tjatar "är det inte dags för syskon snart" osv osv.... 

Vill bra säga "JO VI HAR FÖRSÖKT MEN DET VERKAR INTE VILJA GÅ" ... 
  • Camilla040609
    Dakine skrev 2014-03-27 09:04:26 följande:
    Men fy så jobbigt! Men var ju bra att det inte var något foster ialla fall. 
    Ja, man ska vara lyckligt lottad att man har barn, men vi saknar också åtminstone två till här hemma ;) 
    Och sonen börjar längta efter syskon.. Alla hans kompisar och kusiner har ju, och jag har alltid velat ha flera barn så blir galen på det här! Dessutom när alla tjatar "är det inte dags för syskon snart" osv osv.... 

Vill bra säga "JO VI HAR FÖRSÖKT MEN DET VERKAR INTE VILJA GÅ" ... 

Jo exakt, det kändes ändå skönt om än jobbigt att det inte var något foster!

Ja den där frågan om att det är dag är jobbig då man vet att man kämpar som tusan för att få ett till. Här får vi tvärtom på frågan "Är det verkligen sant att ni försöker få en till bebis?!?!" Ja, det är sant att vi vill ha fler.

Längtan blev ju inte mindre efter att ha varit gravid i 13 veckor med alla dess symtom med extremt illamående och kräkningar.

• lantlivet

Äntligen ett positivt äl test idag. Inte haft äl sen dec. Blinkande gubbe så här ska mysas å hoppas på de bästa.

Sen om de va rosenroten eller bara avslappningen son gjort de vet ja inte :-P skulle tro att de va för att ja boka tid å slappna av inför pco utredningen.

• Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-29 14:41:50 följande:
    Äntligen ett positivt äl test idag. Inte haft äl sen dec. Blinkande gubbe så här ska mysas å hoppas på de bästa.

Sen om de va rosenroten eller bara avslappningen son gjort de vet ja inte :-P skulle tro att de va för att ja boka tid å slappna av inför pco utredningen.
    Härligt!! :) 

Fick det här imorse och trodde att jag såg ett svagt plus... men nu kom mensen... 
    besvikelsen är nu ett faktum :( 

• lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-30 18:59:03 följande:

Fick det här imorse och trodde att jag såg ett svagt plus... men nu kom mensen... 

Ja de känns toppen!

Men åh, jävla Skit oxå! Ser ju ut som ett plus! :(
  • Camilla040609
    lantlivet skrev 2014-03-29 14:41:50 följande:

Härligt för dig att du äntligen tycks ha ÄL! Bara mysa på för fulla muggar och hoppas det går vägen!
    Dakine skrev 2014-03-30 18:59:03 följande:

Skit också!!! Så jävla tråkigt att mensen kom!

• finder

Lycka med äl! Hade nog oxå gissat på ett svagt positivt! Kollat så de inte är en blödning ut över då? Va till Norrlandskliniken idag..fick se ett fladdrande hjärta och beräknad 23/11:)

Camilla040609 skrev 2014-04-01 19:13:03 följande:
    Härligt för dig att du äntligen tycks ha ÄL! Bara mysa på för fulla muggar och hoppas det går vägen! Skit också!!! Så jävla tråkigt att mensen kom!

• Dakine
    finder skrev 2014-04-01 20:01:53 följande:
    Lycka med äl! Hade nog oxå gissat på ett svagt positivt! Kollat så de inte är en blödning ut över då? Va till Norrlandskliniken idag..fick se ett fladdrande hjärta och beräknad 23/11:)
    Tror inte det, har haft sjukt mkt mensvärk och kommer stora klumpar... Var nog ett missfall! 
    Så himla kul, grattis!! :) 
Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd