• finder

planerar syskon i Skellefteå med omnejd

Är en 23årig tjej som planerar syskon till vår dotter som föddes sep -11.  Precis i planeringsstadiet bara men är det någon i Skellefteå som oxå är det? Behöver inte vara syskon utan kan vara första också. Häng med på vägen

• Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd
  • Camilla040609
    Dakine skrev 2014-03-24 13:15:27 följande:
    Hur går det för alla? :)
    Väntar på ÄL och kör på varannan dag tills jag får mens! I Augusti plussade vi och det tog sig på första försöket, precis som alla andra graviditeter så tog det sig fort. Men det slutade med skrapning i Oktober med en tom livmoder där bara moderkakan vuxit på sig! Gråter Och nu är detta försök nummer fem så det känns hopplöst just nu även om det kanske inte alls är lång tid. Men för mig är det lång tid tyvärr!
  • Dakine
    Camilla040609 skrev 2014-03-25 20:21:46 följande:
    Väntar på ÄL och kör på varannan dag tills jag får mens! I Augusti plussade vi och det tog sig på första försöket, precis som alla andra graviditeter så tog det sig fort. Men det slutade med skrapning i Oktober med en tom livmoder där bara moderkakan vuxit på sig! Gråter Och nu är detta försök nummer fem så det känns hopplöst just nu även om det kanske inte alls är lång tid. Men för mig är det lång tid tyvärr!
    Ja, varannan dag de blödningsfria dagarna låter ju bra! Glad Ja, det är samma här. Mitt missfall som jag fick oktober 2009 blev till på andra försöket efter p-piller, 3 månader efter det hade vi sex för första gången sedan missfallet (hade varit så jävla ledsen så ville inte alls att ngn skulle röra mig) och blev gravid direkt på den enda gången! han är nu snart 4 år :) 

Men nu verkar det ta en jävla tid, och visst blir man uppgiven... Börjar vara orolig att det är p-staven som ställde till det i kroppen... Känns bara konstigt att det ska ta så länge!! När jag vet vi prickat in äl varenda gång. 

Tråkigt med skrapning! Hade det inte utvecklats något foster alls? Jag har en vän som blev gravid och de upptäckte då i v 12 att fostret dött i v 7.. så hon fick några tabletter att driva ut allting med hemma. Det värsta hon varit med om. Sedan tog det ett år efter innan hon blev gravid igen, hon har nu en liten dotter på halvåret! :) Så ge inte upp! har en annan väninna som försökte i FYRA år, innan de blev gravida. Hon hade svårt att tro att hon var gravid fram till RUL , men hon är då gode tjock nu och ska ha i juni :) Jätte glada för deras skull! Men hade ju vart kul om vi fick barn samma år ;) så man blir ju lite frustrerad själv... även om jag kanske inte ska klaga. Har ju en underbar son redan, och har ju bara försökt i 8 månader... men för mig är det lång tid!! 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-25 20:08:10 följande:
    Har ni barn sedan tidigare? 

Jag har en son sedan tidigare, och han blev till på första försöket efter ett missfall som blev till på andra. Känner mig gode uppgiven nu då syskonet tar så lång tid... 

Är orolig att p -staven ställt till det eller något... Förut käkade jag p-piller... 

Nej inga barn någon av oss.

Okej! Ja de är inte att leka med hormoner. Önskar att ja varit smartare och inte använt p piller..

Förstår att du känner så om de gick fort med första.
    Camilla040609 skrev 2014-03-25 20:21:46 följande:
    Väntar på ÄL och kör på varannan dag tills jag får mens! I Augusti plussade vi och det tog sig på första försöket, precis som alla andra graviditeter så tog det sig fort. Men det slutade med skrapning i Oktober med en tom livmoder där bara moderkakan vuxit på sig! Och nu är detta försök nummer fem så det känns hopplöst just nu även om det kanske inte alls är lång tid. Men för mig är det lång tid tyvärr!

Man ska ju inge gå efter de andra gångerna.

Ni kommer få en liten båda 2!

Hejjar på er!

Min äl har fortfarande inte gjort sig till känna på testen. Som de tidigare månaderna. Äl ska ske nångång denna vecka. Får väl se då. Myser så ofta vi kan.

Börja tära på hjärnan nu. Ska bli riktigt skönt att få kolla upp om de är pco ja har då ja ej ägglossar. Konstig kroppen kan vara!
  • Dakine

Tog ett test idag (BIM-4/5) men det visade ingenting. 
    Känner mig uppgiven och minuten efter testet tyckte jag att mensvärken ökade så nu väntar jag bara på att den ska komma.... :( 

• lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-26 08:10:22 följande:
    Tog ett test idag (BIM-4/5) men det visade ingenting. 

Känner mig uppgiven och minuten efter testet tyckte jag att mensvärken ökade så nu väntar jag bara på att den ska komma.... :( 

Kram till dig!

Har du något annat du kan fokusera på i denna längtan? Träning,jobb,hobby? Dra igång något inredningsprojekt hemma så kanske du slappnar av lite. Har själv varit väldigt spänd början på detta år sen mensen börja krångla. Så ja körde igång med träningen igen,vi flytta och skaffa katt. Nu har ja mer annars att tänka på så de inte bara ligger fokus på bebisverkstaden. Har du någon annan än oss att prata med. De hjälpte mig mkt när jag började prata med en vän som väntar barn.
  • Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-26 08:15:54 följande:

Kram till dig!
    Har du något annat du kan fokusera på i denna längtan? Träning,jobb,hobby? Dra igång något inredningsprojekt hemma så kanske du slappnar av lite. Har själv varit väldigt spänd början på detta år sen mensen börja krångla. Så ja körde igång med träningen igen,vi flytta och skaffa katt. Nu har ja mer annars att tänka på så de inte bara ligger fokus på bebisverkstaden. Har du någon annan än oss att prata med. De hjälpte mig mkt när jag började prata med en vän som väntar barn.
    Ja, jag har allt att fokusera på. Både träning, jobb, plugg och andra intressen. Jag har två vänner som jag pratar med om det här, men kan som ändå inte hålla mig ifrån att vara här inne! 

När sonen blev till tog jag en paus från FL och bara sket i allt. Kanske det man ska göra nu också ;) 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-26 08:48:57 följande:
    Ja, jag har allt att fokusera på. Både träning, jobb, plugg och andra intressen. Jag har två vänner som jag pratar med om det här, men kan som ändå inte hålla mig ifrån att vara här inne! 

När sonen blev till tog jag en paus från FL och bara sket i allt. Kanske det man ska göra nu också ;) 

Det är ju bra!

Nä ja håller med att de är svårt. Ja har tagit många pauser!

Kan vara bra. Man läser för mkt å funderar allt för mkt på trådar man läst och svarat i.

Testat äl tester då?
  • Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-26 09:20:51 följande:

Det är ju bra!

Nä ja håller med att de är svårt. Ja har tagit många pauser!
    Kan vara bra. Man läser för mkt å funderar allt för mkt på trådar man läst och svarat i.
    Testat äl tester då?
    Japp, har testat med äl-tester och fått utslag varje månad förutom februari. 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-26 09:36:16 följande:
    Japp, har testat med äl-tester och fått utslag varje månad förutom februari. 

Okej. Men då blir de snart om du har äl regelbundet jag har ju inte det ja.
  • Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-26 13:08:00 följande:

Okej. Men då blir de snart om du har äl regelbundet jag har ju inte det ja.
    Känner ingen förhoppning ändå tyvärr ! Förvånad
Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd