Camilla040609 skrev 2014-03-25 20:21:46 följande:
Väntar på ÄL och kör på varannan dag tills jag får mens! I Augusti plussade vi och det tog sig på första försöket, precis som alla andra graviditeter så tog det sig fort. Men det slutade med skrapning i Oktober med en tom livmoder där bara moderkakan vuxit på sig!

Och nu är detta försök nummer fem så det känns hopplöst just nu även om det kanske inte alls är lång tid. Men för mig är det lång tid tyvärr!

Ja, varannan dag de blödningsfria dagarna låter ju bra!

Ja, det är samma här. Mitt missfall som jag fick oktober 2009 blev till på andra försöket efter p-piller, 3 månader efter det hade vi sex för första gången sedan missfallet (hade varit så jävla ledsen så ville inte alls att ngn skulle röra mig) och blev gravid direkt på den enda gången! han är nu snart 4 år :)
Men nu verkar det ta en jävla tid, och visst blir man uppgiven... Börjar vara orolig att det är p-staven som ställde till det i kroppen... Känns bara konstigt att det ska ta så länge!! När jag vet vi prickat in äl varenda gång.
Tråkigt med skrapning! Hade det inte utvecklats något foster alls? Jag har en vän som blev gravid och de upptäckte då i v 12 att fostret dött i v 7.. så hon fick några tabletter att driva ut allting med hemma. Det värsta hon varit med om. Sedan tog det ett år efter innan hon blev gravid igen, hon har nu en liten dotter på halvåret! :) Så ge inte upp! har en annan väninna som försökte i FYRA år, innan de blev gravida. Hon hade svårt att tro att hon var gravid fram till RUL , men hon är då gode tjock nu och ska ha i juni :) Jätte glada för deras skull! Men hade ju vart kul om vi fick barn samma år ;) så man blir ju lite frustrerad själv... även om jag kanske inte ska klaga. Har ju en underbar son redan, och har ju bara försökt i 8 månader... men för mig är det lång tid!!