• finder

planerar syskon i Skellefteå med omnejd

Är en 23årig tjej som planerar syskon till vår dotter som föddes sep -11.  Precis i planeringsstadiet bara men är det någon i Skellefteå som oxå är det? Behöver inte vara syskon utan kan vara första också. Häng med på vägen

• Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-17 11:23:00 följande:
    Okej! 

Jag pratar med en barnmorska och hon sa att  en ökad viktuppgång kan ställa till det med hormonerna. (Vilket kanske är fallet för mig) Hon sa att jag skulle sluta med äl tester och ha sex varannan dag den blödningsfria cykeln. Sen när vi försökt 12 månader kontakta kk. Vi kommer inte få hjälp med IVF men kan få hjälp med hormoner :) Så vi får väl se om det hinner bli ett plus innan Juni, annars ringer jag dit första jag för i juni! :P 

Tyvärr (eller vad man ska säga) så är de inte vikten för mig. Är normalviktig. Bmi på 20,4. Önskar det hade varit där det satt för då kanske de varit enklare om man skulle gå ner några kilo bara.

Hoppas du slipper ringa.

Får se om det blir hormoner för mig. Vi fick anmäla oss till utredningen för barnlösa via nätet om vi ville sen när jag blivit utredd för pco. Men de lär vi skjuta på ett tag till å kämpa på i iaf ett år till.

Köpte rosenrot nu för att de hjälper bla mot stress och vissa med oregelbundna cykler har fått mer regelbunden av det tydligen. Så kände att de var värt att testa denna månad iaf.
  • finder

V6 men haft galet ont i äggstock /ljumsk området idag.. Vette fan

Dakine skrev 2014-03-24 13:15:27 följande:
    Hur går det för alla? :)

• Dakine
    finder skrev 2014-03-24 15:43:16 följande:
    V6 men haft galet ont i äggstock /ljumsk området idag.. Vette fan
    Är säkert helt normalt :) 
  • lantlivet

Äl testar nu igen å hoppas på en normal cykel denna månad. Testar även rosenrot sen första mensdagen. Själv då?

• Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-25 06:55:13 följande:
    Äl testar nu igen å hoppas på en normal cykel denna månad. Testar även rosenrot sen första mensdagen. Själv då?
    Inväntar BIM som är på söndag... men känner mig inte alls gravid så tror inte det blev något.... 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-25 11:42:55 följande:
    Inväntar BIM som är på söndag... men känner mig inte alls gravid så tror inte det blev något.... 

Håller tummarna för dig!

Hur vilket försök är ni på?
  • Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-25 18:10:54 följande:

Håller tummarna för dig!
    Hur vilket försök är ni på?
    Försök nr 8... 
  • lantlivet
    Dakine skrev 2014-03-25 18:44:21 följande:
    Försök nr 8... 

Okej. Typ som vi då. Nr 9 för oss denna månad. Än ger vi inte upp hoppet!

Ser fram emot utredning nästa månad!
  • Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-25 20:04:02 följande:

Okej. Typ som vi då. Nr 9 för oss denna månad. Än ger vi inte upp hoppet!
    Ser fram emot utredning nästa månad!
    Har ni barn sedan tidigare? 
    Jag har en son sedan tidigare, och han blev till på första försöket efter ett missfall som blev till på andra. Känner mig gode uppgiven nu då syskonet tar så lång tid... 

Är orolig att p -staven ställt till det eller något... Förut käkade jag p-piller... 
Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd